روزنامه جوان نوشت:


احساسات جريحه‌دار شده عمومي در ماجراي اسيد پاشي در حالي است که عده‌اي از مخالفان نظام با موج سواري روي امواج اين واقعه تلخ به دنبال سودجويي‌هاي سياسي خود هستند.
اين جريان طي روزهاي اخير کوشيده ماجراي اسيد پاشي را به بازي‌هاي سياسي پيوند بزند و موجي از ناآرامي را در کشور رقم بزند. بر اين اساس، اپوزيسيون به کمک رسانه‌هاي خود سه محور اصلي را در اين خصوص دنبال مي‌کند؛ محور اول، ارائه آمار و اطلاعات غلط در خصوص تعداد قربانيان. در اين محور رسانه‌هاي اپوزيسيون سعي مي‌کنند تعداد قربانيان اسيد پاشي را بيش از آمار واقعي جلوه دهند تا از اين طريق نه تنها فضاي جامعه را براي زنان نا امن نشان دهند و فشارهاي حقوق بشري خود را افزايش دهند، بلکه با اين محور به دنبال تحريک احساسات عمومي جامعه عليه حاکميت کشور هستند. محور دوم اپوزيسيون و ضد انقلاب، تلاش براي گسترده جلوه دادن ماجراي اسيد پاشي در کشور است. در همين ارتباط رسانه‌هاي بيگانه با استناد به برخي اخبار قديمي که مربوط به دو يا سه سال قبل است، عنوان مي‌کنند اين واقعه در ديگر شهرهاي کشور نظير تهران، مشهد و تبريز نيز روي داده است. آنها در اين محور به دنبال آن هستند تا موج نا آرامي‌ها را به ديگر شهرهاي کشور نيز سرايت دهند و يک نا آرامي سراسري در جامعه به وجود بياورند. 

محور سوم ضد انقلاب در خصوص انتشار اين اخبار، تلاش براي ايجاد تجمعات غير قانوني و اعتصاب در کشور است. يک روز پس از اوج‌گيري اخبار در خصوص وقايع اسيد پاشي، پيام‌هايي در شبکه‌هاي اجتماعي دست به دست مي‌شد که از مردم شهرهاي مختلف دعوت مي‌کرد تا در اعتراض به اين موضوع دست به تجمع و اعتصاب بزنند. محور چهارم در خصوص اين پروژه تلاش براي ادامه‌دار کردن اعتراضات و به دنبال آن يافتن بهانه‌هاي جديد براي ايجاد ناآرامي است. در همين ارتباط، با تحليل تجمع مردم اصفهان در اعتراض به اسيدپاشي به خوبي مشاهده مي‌شود که در داخل اين تجمع عده‌اي نفوذي با سردادن شعارهاي ساختار شکنانه و انجام برخي اعمال به دنبال ايجاد خشونت و درگيري در اين تجمع آرام بودند، که خوشبختانه با هوشياري مردم اين تحرکات ناکام ماند. در نهايت پنجمين محور در خصوص اين پروژه حمله به اقشار مذهبي و متدينين جامعه است. ضدانقلاب در اين ارتباط مي‌کوشد مسئوليت اين وقايع را به گردن اقشار مذهبي و متدينين جامعه بيندازد و آنان را به بهانه مقابله با بدحجابي مسبب اين وقايع معرفي کند. اين در حالي است که از نخستين لحظات روي دادن اين فجايع، اقشار مذهبي و متدين در خط نخست محکوميت اين وقايع تلخ بودند و بارها از دستگاه قضايي، امنيتي و انتظامي خواسته‌اند تا سريع‌تر با مسببان اين اقدامات شنيع برخورد کنند.

1717
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382090

برچسب‌ها