توصیه های پلیس برای هیات های عزاداری در دهه اول محرم

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرار رسیدن ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پايگاه خبري پليس، متن اطلاعيه نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به شرح ذيل است:

" ان الحسين مصباح الهدي و سفينه النجاه".

محرم ماه قيام و شهادت و احياي نهضت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ياران با وفاي آن حضرت است كه با قيام خود نهضت جاويدان عاشورا را بنا نهادند.

يکي از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با پلشتي هاي خرافي و انحرافات تفکري حاکم بر جامعه اسلامي بوده است.به تأسي از تعاليم مکتب حسين (ع) انتظار مي رود دل دادگان حسين (ع) و محبان اهل البيت (ع) با ترويج ارزش هاي راستين مکتبي و الهام گرفتن از سيره نوراني ائمه هدي (ع) در نحوه عزاداري و احياء ياد و خاطره و افکار و اهداف سرور و سالار شهيدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسين (ع) با هرگونه تلاش ها و جريان هاي انحرافي و خرافي گري از قبيل قمه زني،استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسيقي و هرگونه رفتارهاي موهن مقابله هوشمندانه نموده و حقيقت هاي قدسي نهضت عاشورا را که در جلوه هاي اخلاقي، ايثار، نوع دوستي، اخوت و برادري، رعايت حقوق ديگران نمود پيدا مي کنند تبيين و ترويج کنند.

نيروي انتظامي نيز همگام با اين پويش عظيم مردمي ضمن گراميداشت حماسه عظيم و باشكوه الهي عاشورا، اعتقاد دارد كه حركت‌هاي سنتي عاشورايي بايستي بيانگر و تقويت كننده پيام جهاد، ايثار، شهادت و ترجمان اسلام ناب محمدي (صلي عليه و آله و سلم) باشد.

پرواضح است نيروي انتظامي با کمال افتخار در راستاي تأمين نظم و امنيت و خدمتگزاري به مردم قدرشناس و ولايي با مشارکت و همراهي قاطبه عزاداران عزيز انجام وظيفه خواهد کرد.

بر اين اساس نيروي انتظامي براي برگزاري هرچه باشکوه مراسم اقامه عزا و احياي واقع کربلا توجه شهروندان محترم را به موارد ذيل جلب نموده و نسبت به رعايت آنها تأکيد مي کند.

1- ماموران انتظامي و راهنمايي و رانندگي با تلاش بي وقفه کوشش خواهند کرد با برقراري نظم و امنيت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداري در سراسر کشور بيفزايند، لذا به شهروندان محترم توصيه مي شود با ماموران انتظامي و راهنمايي و رانندگي در اين ايام همکاري صميمانه داشته باشند.

2- تاکيد مي شود مسئولان و خادمين هيأت ها و دسته هاي عزاداري به منظور صيانت از حقيقت نهضت عظيم کربلا، از انجام اعمال خرافي و دور از شأن اسلام که موجب وهن دين و مظهر بي نظمي و ناهنجاري اجتماعي است، جلوگيري نمايند.

3- مسئولان هيات هاي عزاداري و تکايا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومي که موجب مسدود شدن خيابان و يا کندي عبور و مرور مي شود جلوگيري نمايند.

4- توصيه مي شود در حرکت دسته هاي عزاداري و حين برگزاري مراسم عزاداري، بويژه در ساعات پاياني شب و استفاده از بلندگو، رعايت حال بيماران و افراد مسن مد نظر قرار داده شود.

5- مراکز110 پليس در تمامي ساعات شبانه روز آماده دريافت اطلاعات و خدمت رساني به مردم خواهند بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =