اولین مرکز کتاب‌پژوهی در کشور با حضور جنتی افتتاح می‌شود

مرکز کتاب‌پژوهی خانه کتاب روز یکشنبه 30 شهریور ماه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرکز کتاب‌پژوهی به منظور فراهم آوری، ساماندهی، انجام پژوهشهای مرتبط و اطلاع رسانی در حوزه کتاب، در مؤسسه خانه کتاب ایجاد شده است. در این مرکز کتاب‌ها، نشریات، بروشور، بریده جراید، بروشور و پایان‌نامه‌های مرتبط با کتاب جمع‌آوری می‌شوند.

خانه کتاب هدف از ایجاد مرکز کتاب‌پژوهی را فراهم کردن محیط مناسب برای مطالعه، پژوهش و بهره‌گیری مورخان، محققان، دانشجویان و دانش پژوهان علاقه مند به مباحث کتاب، شناسایی، گردآوری، سازماندهی، حفاظت و نگاهداری و اشاعه اطلاعات آثار درباره کتاب از آغاز تا امروز و پس از آن، انجام پژوهش‌ها در حوزه کتاب و نشر آن، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی به منظور یاری‌رسانی و ارائه خدمات به پژوهشگران و مراجعه کنندگان و بالا بردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم از پیشینه کتاب و آشنایی هر چه بیشتر آنان با این مقوله، اعلام کرده است.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه سی‌ام شهریور ماه مرکز کتاب‌پژوهی خانه کتاب را افتتاح خواهد کرد و در حاشیه این مراسم از 5 کتاب منتشر شده «کتابشناسی ماه» ویژه فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه رونمایی خواهد شد.

خبر دیگر از حوزه کتاب اینکه، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکام جداگانه‌ای، اعضای شورای راهبردی دبیرخانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را منصوب کرد.

همایون امیرزاده، علیرضا کرمانی، علی شجاعی‌صائین، علی‌اصغر سیدآبادی، حمید قبادی، محمود رضابرازش، محمد اللهیاری، نیکنام حسین‌پور، مصطفی وکیلی، محمد خلج، حسین صفری، محسن عموشاهی و نجفعلی میرزایی با احکام جداگانه‌ای با امضای سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان اعضای شورای راهبردی دبیرخانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منصوب شدند.

در احکام فوق، ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و استمرار فعالیت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان اهداف اصلی مد نظر قرار گرفته است.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =