۰ نفر
۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

تازه‌ترین نمایشنامه اریک امانوئل اشمیت «خیانت اینشتین» با ترجمه فهیمه موسوی روانه بازار کتاب شد.

«خیانت اینشتین» نمایشنامه‌ای فرانسوی است که به زبان کمدی کشمکش اخلاقی مرد نابغه‌ای را مجسم می‌کند که به‌رغم میل خود مخترع ماشین نابودی جهان است.

ناشر در معرفی این نمایشنامه آورده است: قصه این نمایشنامه از این‌ قرار است که در سواحل دریاچه‌ای در نیوجرسی، دو آدم عجیب با یکدیگر دیدار و همدردی می‌کنند. یکی از آنان آلبرت اینشتین و دیگری ولگردی بریده از جامعه است.

در این دیدار، اینشتین وضعیت دشوار خود را معرفی می‌کند. او به‌عنوان فعال صلح از نتایج وحشتناک فعالیت‌های نظری خود آگاه است و از تولید اولین بمب اتمی به دست هیتلر و نازی‌ها می‌ترسد. آیا او باید باورهای خود را نفی کند و روزولت را خبردار کند، تا امریکا برنده مسابقه دست‌یابی به سلاح کشنده شود؟ او به‌عنوان یک آلمانی، یک هوادار چپ... شاید یک خائن، که شک اف‌بی‌آی را برانگیخته، از چه جبهه‌ای باید طرفداری کند؟

کتاب 96 صفحه‌ای «خیانت اینشتین» با قیمت 6600 تومان به چاپ رسیده است.

این ناشر همچنین نمایشنامه «پوزه‌ چرمی» نوشته هلموت کراوزر با ترجمه علیرضا کوشک جلالی را منتشر کرده است. هلموت کراوزر در سال 1964 در اسلینگگن آلمان به‌دنیا آمد و در مونیخ بزرگ شد. او تحصیلاتش را ناتمام گذاشت و به نویسندگی روی آورد. تاکنون تعداد زیادی رمان، قصه، مجموعه‌شعر، نمایشنامه و مقالات بسیاری در زمینه ادبیات و هنر از او به‌چاپ رسیده است. کراوزر برای رسیدن به این جایگاه رفیع در ادبیات و هنر، مسیری سخت و بسیار طولانی را طی کرد. در سال 2004 اولین نمایشنامه‌اش، پوزه‌چرمی را نوشت. این نمایشنامه در همان سال، هفده بار توسط کارگردان‌های مختلف در آلمان و خارج از آلمان به‌روی صحنه رفت. از پوزه‌چرمی می‌توان به‌عنوان یکی از موفق‌ترین آثار اولیه یک نویسنده‌ی جوان در تاتر آلمان نام برد.

علیرضا کوشک جلالی، مترجم این اثر، این نمایشنامه را در سال 2002 در شهر کلن آلمان کارگردانی کرد که این اجرا نامزد بهترین اجرای سال این شهر شد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    14 1
    ی زمانی میرسه ک کپی رایت اینجا هم رعایت بشه؟