مهر نوشت:

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت فردی را برای تصدی وزارت علوم معرفی کند که نخبه علمی بوده و دارای خلاقیت باشد تا بتواند رتبه علمی ایران را جهش قابل توجهی بدهد.

علیرضا منادی به رئیس جمهور توصیه کرد برای تصدی وزارت علوم فردی را معرفی کند که معیار های مورد نظر مقام معظم رهبری را داشته باشد و دغدغه های مورد نظر نمایندگان در حوزه وزارت علوم را رفع کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت فردی را برای تصدی وزارت علوم معرفی کند که نخبه علمی بوده و دارای خلاقیت باشد تا بتواند رتبه علمی ایران را جهش قابل توجهی بدهد. رئیس جمهور نباید گزینه های تکراری که یک بار نتوانسته اند رای اعتماد مجلس را بدست بیاورند به خانه ملت معرفی کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزیر علوم نباید فردی سیاسی باشد کسی که برای هدایت این وزارتخانه مهم معرفی می شود باید همه فکر و ذکرش توسعه کیفی علم و دانش در کشور ما باشد.

او گفت: مدیری برای این وزارتخانه باید معرفی شود که دارای نگاه و نظریه علمی و فرهنگی بوده و دنبال سیاسی کاری و تبدیل فضای علمی دانشگاه ها به فضای سیاسی نباشد.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: زمانی که فردی علمی و دانشگاهی در وزارت علوم روی کار بیاید و تمام تلاش خود را برای ارتقای فضای علمی دانشگاه ها به کار بندد به خودی خود دانشگاه ها از فضای سیاسی فاصله می گیرند.

منادی با انتقاد از کاهش رتبه علمی ایران در جهان گفت: متاسفانه دانشگاه های ما 6 ماه و 20 روز از سال تعطیل هستند در حالی که در کشور های پیشرفته محققان و دانشجویان یک ثانیه را هم از دست نمی دهند این روند رشد علمی کشور را دچار خلل کرده است. در همین راستا باید روحانی گزینه ویژه ای را برای جهش آموزش عالی کشور معرفی کند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: رشد علمی در کشور ما متوقف شده است و این امر ناشی از پرداختن دانشگاه ها به مسائل فرعی و عدم وجود فرهنگ فراگیری علم و دانش است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    33 0
    اول بفرمایید که موافق استیضاح بودی یا مخالف؟ تا ما تکلیف خود را بدانیم
  • بی نام EU ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    7 0
    مگه فرجی دانا سیاسی بود؟؟؟؟بیچاره هر چی امار داد و علمی حرف زد بهش رای ندادین ... نه عزیزم واسه دلواپس جماعت فرد سیاسی خوبه
  • بی نام EU ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    6 0
    رشد علمی توی زمانی که دانشجو و زاهدی بودن خیلی بود؟یا چون دیگه وزارت علوم باج و بورسیه نداد رشد علمی اومد پایین؟جمع کنید بابا
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    49 0
    خوب مجلس که همه خواسته هاشو میگه وزیرم خودش انتخاب کنه
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    48 0
    سياسي نباشد. دقيقا مثل آقاي دانشجو . چون اسمش سياسي نبود.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    6 0
    شما اگه دلت میسوزه 8 سال دانشگاه به پادگان تبدیل شده بود صدات در میومد اون 8 سال علمی اداره شد ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • داود IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    6 0
    آقا اصلا رتبه علمی ما 1؛ چه دردی از مردم دوا میکنه، وقتی نشه تو مملکت از مقالات آی اس آی استفاده کاربردی و تجاری کرد، وجودشون توی ژورنالهای خارجی چه فایده ای داره که اهالی مجلس و نه وکلای حقیقی مردم بهش دل خوش کردن؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    6 0
    چطور نخبه رياضي كشور آقاي دكتر زاهدي رو معرفي كنند؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    7 0
    محاله اصول گراها برگردن وزارت علوم در این دولت
  • همراه IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    5 0
    نبايد سياسي باشد؟لابد بايد مشاور خانواده باشد.چه بخواهيد چه نخواهيد در ايران و در تمام دنيا دانشگاه مركز تفكرات سياسي است.مگر ميشود وزير غير سياسي باشد.البته منظور شما آقايان از غير سياسي اين است كه از سليقه خودتان باشد
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    1 0
    احسن آفرین هزار آفرین