خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ،گفت: قاچاق طلا به کشور، علاوه بر تهدید فرصت های شغلی، باعث ورود فرهنگ بیگانه به کشور می‌شود که نیاز است هرچه زودتر راه های ورود آن مسدود شود.

ابراهیم نکو در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر قاچاق بودن 80 درصد طلای موجود در کشور ،گفت: یکی از دلایل بروز پدیده قاچاق، ضعف دولتها برای مبارزه با این معضل است، اما دولت ایران در کمال قدرتمند بودن، عملکرد چندان مناسبی در مبارزه با قاچاق ندارد و این موضوع بیانگر وجود دستهای پشت پرده، برای کسب سود شخصی است.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با توجه به پیشینه خود، ید طولانی در ساخت قطعه های هنری داشته و به جای واردات، باید به فکر صادرات باشد، از این رو انتظار می رود که مردم هم از خرید کالای خارجی در بازار اجتناب کرده و از تولید ملی نیز حمایت کنند.

او ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده بر این فلز گران بها، اشتغالزایی قابل توجهی برای کشور به همراه خواهد داشت، اما واردات بی رویه آن، منافع ملی را با تهدید و چالش مواجه ساخته و نیاز است که هرچه زودتر جلوی آن گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عده ای سودجو با واردات طلای ساخته شده به کشور، علاوه بر تهدید فرصت‌های شغلی، موقعیت درآمدزایی و ارزآوری را نیز از کشور سلب کرده اند، لذا دولت باید با این توهین برخورد کرده و طلای قاچاق را از بازار جمع آوری کند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس ،گفت: مشکل دیگر واردات طلا، ورود فرهنگ کشورهای بیگانه است، چرا که بسیاری از قطعات فلزی، پیام آور فرهنگ و ارزش های دینی بیگانه بوده که چندان هم خوشایند مردم ما نیستند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =