ایرنا نوشت:

یک نشریه آمریکایی نوشت: سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در ایران می‌تواند به پیشرفت برنامه تولید پهپاد در ایران از طریق بازطراحی مدل خارجی آن منجر شود.

پایگاه اینترنتی نشریه کوارتز در بازتاب گزارش‌های روز یکشنبه درباره موفقیت سپاه در سرنگون کردن یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در نزدیکی تاسیسات غنی‌سازی نطنز نوشت: هرگونه دسترسی تهران به فناوری به شدت رمزگذاری شده این نوع وسیله هوایی می تواند نگرانی شدیدی را بین مقامات تل آویو ایجاد کند.

به نوشته این نشریه آمریکایی، اگر ایران بتواند به حسگرهای این نوع از هواپیمای بدون سرنشین دست یابد، ممکن است با بازطراحی آن، مدل ایرانی این هواپیماها را با قابلیت پرواز در مسافت‌های طولانی تولید کند.

ایران در سال ۲۰۱۱ موفق به در اختیار گرفتن هواپیمای بدون سرنشین ˈآر کیو ۱۷۰ آمریکا شد.

ایران در مراسمی رسمی در اردیبهشت ماه گذشته نسخه‌ای بازطراحی شده از این هواپیمای ساخت بزرگترین شرکت هوافضای آمریکا موسوم به «لاکهید مارتین» را به نمایش گذاشت.

نشریه کوارتز با اذعان بر پیشرفت ایران در زمینه فناوری پهپادها نوشت: ایران در نوامبر گذشته (آذر) اولین هواپیمای بدون سرنشین شکاری خود موسوم به ˈشاهد ۱۲۹ ˈ را رونمایی کرد.

«دیوید سنکیوتی» بنیانگذار وبلاگ «آویشنیست» در مصاحبه با کوارتز گفت که ایران از فناوری‌های هواپیماهای بدون سرنشین خارجی که در حریم هوایی این کشور سرنگون شده‌اند، برای ساخت پهپادهای خود استفاده می‌کند.

وی افزود: ایران تحت تاثیر تحریم‌ها که دسترسی این کشور به فناوری خارجی را محدود کرده است، موفق به ساخت هواپیماهای بدون سرنشین در داخل کشور شد که برخی از آن‌ها از مدل پهپادهای آمریکایی الگو گرفته‌اند که در حریم هوایی ایران سرنگون یا دچار سانحه شده‌اند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =