۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۳

مهر نوشت:

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از پوشش بیمه ای اتباع بیگانه مقیم ایران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این باره با مسئولان دو کشور ترکیه و عراق مذاکرانی انجام شده است.

محمد حسن زدا با بیان این مطلب گفت: علاوه بر اتباع بیگانه مقیم ، ایرانیان خارج از کشور نیز در صورت تمایل بیمه می شوند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه ریزی های لازم برای بیمه ایرانی های خارج از کشور انجام شده است ، گفت: با ترکیه نیز به توافقات خوبی رسیده ایم و تاکنون نیز چهار جلسه برگزار شده که دو جلسه در ترکیه و دو جلسه نیز در ایران تشکیل شده است و به نتایج خوبی نیز دست یافته ایم.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: تفاهم نامه ای دو جانبه با ترکیه امضا خواهد شد که بر اساس آن می توانیم اتباع یکدیگر را پوشش داده و مشکلاتی را که در این زمینه وجود دارد با کمک یکدیگر حل کنیم.

زدا گفت: نحوه انتقال حق بیمه و پرداخت مستمری به ایرانیان خارج از کشور و ... از جمله مسائل اداری و مالی است که در حال رفع آنها با مسئولان بیمه ای و تامین اجتماعی ترکیه هستیم.

او گفت: قصد داریم از توافقات به عمل آمده به عنوان الگو برای کشورهای دیگر استفاده کنیم و در این صورت با سرعت بیشتری می توانیم به نتایج مهم و مفیدی در زمینه بیمه اتباع و ایرانیان دست پیدا کنیم.

او همچنین از مذاکره با مسئولان عراق برای پوشش بیمه ای ایرانیان و همچنین اتباع آن کشور در ایران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: رایزنی های خود را با مسئولان این کشور در زمینه بیمه آغاز کردیم که امیدواریم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    15 7
    من مادرم ایرانی هست و پدرم اهل افغانستان پدرم فوت شده در ایران متولد شدم و همه عمرم در ایران بودم اما به من شناسنامه نمیدن ۲۴ سال از عمرم گذشت ولی هیچ وقت مثل انسان با من رفتار نشد همیشه مثل یک شهروند درجه ۴ بودم حتی یه بیمه ساده به من ندادند ۶ ماه یک بار باید به دولت برای کارت شناسایی باج بدم....اشکالی نداره...من به خاک پدرم قسم خوردم از این حکومت انتقامم رو بگیرم مطمعن باشید.
  • نگار IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    3 7
    آخی بیچاره...