ایسنا گزارش داد: حدود 900 نویسنده بین‌المللی برای اعتراض به اقدامات زورگویانه‌ وب‌سایت معروف «آمازون» در کنار هم قرار گرفتند.

چهره‌های مشهوری چون «استفن کینگ»، «پل آستر»، «جان گریشام» و... به همراه بیش از 850 نویسنده‌ دیگر با امضای نامه‌ای، اعتراض خود را به سیاست‌های منفعت‌طلبانه‌ «آمازون» نشان دادند.

«آمازون» بزرگترین بازار کتاب آنلاین در جهان است که اخیرا با سوء‌استفاده از نفوذ خود مشکلاتی را برای نویسندگان و ناشران کشورهای مختلف به وجود آورده است. «هچت» چهارمین انتشارات بزرگ آمریکایی است که «آمازون» طی هفته‌های اخیر از پیش‌خرید و تحویل به‌موقع کتاب‌هایش جلوگیری کرده است.

«استفن کینگ»، نویسنده‌ی مطرح آمریکایی و خالق رمان‌های چون «مسیر سبز» و «رستگاری در شائوشنک» در این حرکت اعتراضی «دونا ترات»، «پل آستر»، «جان گریشام»، «جیمز پترسون»، «جاشوا فریس» و «جوزف اونیل» را همراهی می‌کند.

«جنیفر ایگان»، نویسنده‌ برنده جایزه پولیتزر هم در کنار دیگر نویسندگان صاحب‌نام و نوقلم،‌ زندگینامه‌نویسان و تاریخدانان به خط‌مشی اخیر «آمازون» انتقاد کرده است.

«جفری دیور»، «لی چایلد»، «باربار کینگ‌سولور»، «کلایف کاسلر»، «فیلیپ پولمن» و «کارن جوی فولر» از دیگر نویسندگان معروفی هستند که پای این نامه را امضا کرده‌اند.

این طومار قرار است به زودی یک صفحه کامل از «نیویورک تایمز» را به خود اختصاص دهد. «داگلاس پرستون» در این‌باره گفت: این اقدامی شرارت‌بار است. من در این باره با بسیاری از نویسندگان جوان صحبت کردم‌، نویسندگان نوقلمی که سال‌ها تلاش کرده‌اند اثرشان به چاپ برسد و حال «آمازون» با این کار، امید و رویاهایشان را برای یافتن مخاطب آثارشان نابود کرده است.

به گزارش گاردین‌، این نویسنده در ادامه افزود: تاکنون در زندگیم ندیده‌ام نویسندگان به این شکل با هم متحد شوند. هرگز‌، برای هیچ دلیلی چنین چیزی رخ نداده است.

پرستون همچنین گفت: آمازون با قلدرمابی به ‌اطراف حرکت می‌کند و به نظر من نویسندگان دیگر از این وضع خسته شده‌اند. ما احساس می‌کنیم به ما خیانت شده، چون ما به «آمازون» را کمک کردیم تا به یکی از موسسات بزرگ جهان تبدیل شود. از ابتدا حمایتش کردیم. با بلاگ‌ها،‌ نقدهای و... با آن همکاری کردیم، بدون این‌که قرار باشد پاداشی دریافت کنیم. فکر می‌کردیم طی سال‌های اخیر همکاری خوب و منصفانه‌ای داشتیم، اما «آمازون» با رفتارهایش اصلا از نویسندگان حمایت نکرد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =