مهر نوشت:

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال 88 برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، 2300 میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شد اما در آن سال از کل این مبلغ فقط 900 میلیارد تومان پرداخت کردند و سازمان تامین اجتماعی بدین منظور طی 5 سال بیش از 7 هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.
دکتر سید تقی نوربخش گفت: از سال 88 نسبت به اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کرده ایم و تاکنون علی رغم عدم تخصیص منابع لازم یک مرحله از همسان سازی انجام شده و تا کنون نیز هر سال اجرایی می شود.

به گفته مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، در سال جاری نیز اعتباری بدین منظور اختصاص داده شده و بازنشستگان تقاضای اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق را دارند که در سال جاری نیز علاوه بر اجرای مرحله قبل در صورت تامین منابع نسبت به این موضوع اقدام می کنیم.

نوربخش گفت: در مرحله اول سازمان تامین اجتماعی هفت هزار و 300 میلیارد تومان از سال 88 برای اجرای قانون همسان سازی هزینه کرده یعنی بیش از 6 هزار میلیارد تومان اضافه بر منابع اختصاص یافته شده به بازنشستگان برای همسان سازی هزینه شده است.

او علت اینکه بازنشستگان عنوان می کنند همسان سازی آنها انجام نشده گفت: آنها تقاضای اجرای مرحله دوم همسان سازی را دارند در صورتی که اعتبارات ما بدین منظور کافی نیست اما با توجه به منابع امسال همان افرادی که در سال های قبل این قانون برایشان اجرا شده نسبت به همسان سازی حقوقشان اقدام خواهیم کرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مورد اجرای نظام ارجاع در سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان بزودی در مراکز درمانی ملکی تحت پوشش اجرایی می شود و در این صورت دیگر نیازی به پرداخت هزینه از سوی بازنشستگان و افراد تحت پوشش نیست به طوریکه حتی هزینه ایاب و ذهاب آنها نیز پرداخت می شود.

به گفته نوربخش، البته با اجرای نظام ارجاع بخشی از هزینه های سازمان نیز در مراکز درمانی کاهش پیدا می کند چون فرد دیگر نیازی نیست که به مراکز مختلف برای درمان مراجعه کند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 365896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    20 0
    همسان سازی برای بازنشستگان ازسال ۸۸به بعد که انجام نشده است که هیج حق همسر وفرزندان نیز ازسال ۸۸تاکنون اعمال نگردیده است درحالیکه به شاغلین اضافه گردیده است طبق قانون همسان سازی مقرربوده است سقف پرداخت حق بیمه ملاک قرار گیرد وهمسان سازی شود کجا به مستمری یگیران سال ۸۸به بعد همسان سازی شده است که خودشان خبر ندارند لطفا شفاف سازی نماییداین حق مستمری بگیران است که ۳۰سال حق بیمه پرداخت کرده اند تادرزمان بازنشستگی ثمره اش را ببینند پس لطفا شعار ندهید که مستمری بگیران پشکسوت سازمان هستند ومورد حمایت
  • احمدی A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
    6 0
    اگر این نظام هماهنگ اجرا شود مشکل زیادی حل میشود وما نیز ممنون مسئولین اجرای ان هستیم
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 0
    باز هم وعده سر خرمن و اما و اگر ها که در صورت تامین منابع نسبت به این موضوع اقدام می کنیم
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    6 0
    آیا این قانون هماهنکی برای مامستمری بگیران باحقوق 700هزارتومان است یا فقط برای بازنشستگا ن خود سازمان میباشد . به مامی گویند شما باآنها فرق دارید ایا درمورد پراختی هاهم ماباآنها فرق داشتیم . متاسفم تازه آنها باحقوق بالایی که می گیرند نسبت به این مسئله اعتراض هم می کنند . ماهم بیست سال کارکردیم ویل سی سال همه ما از یک جا حقوق میگیریم چرا باید فرق باشد.
  • کمالی IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    6 0
    باسلام آیاعدالت است کسی که34سال حق بیمه پرداخت نموده بایددرهمسان سازی کمترازآنهائیکه سابقه پرداخت بیمه دارندافزایش کمتری بگیرندکجای این کارعدالت است
  • عباس معظمی نیا از کرمان IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    5 0
    ایا این عدات است بنده با پرداخت سی ودو سال حق بیمه باحقوق ودستمزدکم دودخترویک پسردم بخت ازهیچ امکاناتی نه وام کم بهره ای حداقل حقوقها را یکسان سازی کنید0باسپاس ازشما0
  • کرمعلی مهدی IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    2 0
    کاملا واضح است مابازنشستگان باچه شرایطی زندگی میکنیم کسانیکه متوجه نیستند کافی است به هزینهااب وبرق وگازوهزینه مسکن دانشگاه ازاد راوبلاخص دو دانشجوداشته باشند درنظربگیرند کاملا حساب دستشان میاد