فارس نوشت:

معاون مهندسی خدمات خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، با تشریح جزئیات طرح بازنگری در ارزیابی کیفی خودروها، گفت: با اجرای دستورالعمل جدید، نمره کیفی خودروها افزایش خواهد یافت که این موضوع در فرمول قیمت‌گذاری خودروها موثر است.

اشکان گلپایگانی در مورد بازنگری در نحوه ارزیابی کیفی خودروها به منظور تجدید نظر در فرمول قیمت‌گذاری خودرو، اظهار داشت: دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروها مورد بازنگری قرار گرفته و ویرایش نهایی آن در شورای سیاست‌گذاری خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این بازنگری بر اساس جدیدترین معیارهای بین‌المللی صورت گرفته و تغییراتی در ارتباط با ارزشیابی محصول مد نظر بوده است.

گلپایگانی تصریح کرد: با توجه به اینکه معیار تعیین نمره منفی خودروها تغییر می‌کند، در نتیجه تغییرات قابل توجهی در نمره منفی خودرو‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی توضیح داد: معیار نمره‌ها، انتخاب برخی عیوب و رشد مجاز برخی عیوب از جمله مواردی است که در دستورالعمل جدید ارزیابی کیفی خودروها مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته معاون خودرو شرکت بازرسی کیفیت، با توجه به اینکه تغییرات قابل توجهی در معیار ارزیابی کیفی خودروها اعمال می‌شود، نمره منفی برخی خودروها نیز افزایش خواهد یافت.

در فرمول قیمت‌گذاری خودروها که توسط شورای رقابت مصوب شده، نمره کیفی خودروها به عنوان یک آیتم در کنار تورم بخشی و هزینه‌های تولید خودرو مطرح است.

نرخ تورم بخشی توسط بانک مرکزی و نمره کیفی خودروها توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد تعیین می‌شود

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =