مهر نوشت:

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نرخ سوخت هواپیما متفاوت از سوخت خودرو محاسبه شود، گفت: بنزین در هواپیما برای تولید خدمات استفاده می‌شود در حالی که در خودرو جنبه مصرفی دارد.

حمید غوابش در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و تاثیر آن بر نرخ سوخت هواپیماها، اظهار داشت: موضوعی که در جریان اجرای این قانون بر آن تاکید داریم، این است که سوخت هواپیما متفاوت از سوخت خودرو محاسبه شود.

وی با تاکید بر اینکه نرخ سوخت هواپیما و خودرو یکسان نیست، گفت: بنزین خودرو برای مصارف شخصی است در حالی که در هواپیما بنزین به قصد تولید خدمات استفاده می‌شود و از آن‌جایی که هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش تولید است انتظار داریم در زمان نرخ گذاری به این تفاوت توجه شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه هزینه ایرلاین‌ها متاثر از چند عامل است، گفت: فضای کسب و کار در کنترل شرکت‌ها نیست؛ هزینه‌هایی مانند ارز، بیمه، سوخت، خدمات ناوبری، گمرک، مالیات بر ارزش افزوده و بهره بانکی از عواملی هستند که بر محیط کسب و کار تاثیر گذار است و خارج از کنترل شرکت‌های هواپیمایی است.

غوابش تصریح کرد: بنابراین دولت باید مجموعه این عوامل را در نظر بگیرد تا در نهایت اجرای هدفمندی یارانه‌ها به افزایش تولید و خدمات منجر شود و به اهداف اجرای این قانون دست پیدا کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 348914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =