۰ نفر
۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۲
لوازم تحریر به سبک ایرانی

مهر نوشت:

دفاتر تحریر ایرانی- اسلامی "ایام" با حضور بازیکن تیم ملی والیبال، سرپرست و نایب رئیس فدراسیون والیبال، نماینده موسسه رویان و مدیر کل فرهنگی سازمان انرژی اتمی رونمایی شدمراسم رونمایی از دفاتر و نوشت افزار ایرانی- اسلامی "ایام" در حسینیه هنر برگزار شد. در این مراسم فرهاد قائمی بازیکن تیم ملی والیبال، طاهری مدیرکل فرهنگی سازمان انرژی اتمی و جان زمین نماینده موسسه رویان از دفاتری با تصاویر بازیکنان تیم ملی والیبال، رویانا ( بره شبیه سازی موسسه رویان)، شهید احمدی روشن، جلال آل احمد، شهید آوینی رونمایی کردند.

در این مراسم روح الله ایزدخواه عضو دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: سبک زندگی به گفته مقام معظم رهبری زیربنای زندگی است که در این بحث فرهنگ و اقتصاد و علم و مذهب در هم تنیده شده اند.

وی ادامه داد: تکنوکرات ها معتقدند که فرهنگ از اقتصاد و علم و مذهب جدا است حال آنکه ما نیاز داریم که فرهنگ اقتصاد و اقتصاد فرهنگی را دریابیم تا حاکمیت دلالی و مصرف زدگی از بین برود.به گفته ایزدخواه، فرهنگ را باید برای نجات اقتصاد به میدان بیاوریم. از یکسال گذشته که 5 تولید کننده داخلی در حوزه نوشت افزار ملی فعال شده اند استقبال خوبی از سوی مردم برای خرید نوشت افزارهای ایرانی شده است.

وی تصریح کرد: گردش مالی نوشت افزار در بازار 4 هزار میلیارد تومان است که باید از آن استفاده کرد تا رونق اقتصادی در این حوزه ایجاد شود.

وی با طرح این سوال که چگونه می توان انرژی هسته ای و یا دستاوردهای موسسه رویان و یا تاریخ و ادبیات کشورمان را به کودکان معرفی کرد، گفت: برای معرفی دستاوردهای علمی، تاریخی، ورزشی و ... نیازی به سیاست و بودجه ریزی نیست تنها باید به تولید ملی توجه کرد. کودکان امروز می توانند با دیدن دفتر مشق های خود با انرژی اتمی و بازیکنان تیم های مختلف ورزشی آشنا شوند.

وی اظهار داشت: قانون نوشت افزار در سال 82 به نگارش درآمد اما تا سال 91 هیچ اتفاقی برای رونق نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی نیفتاد. از سوی دیگر رسانه ها نیز باید برای رونق و تولید نوشت افزار ملی کمک کنند تا تولیدکنندگان با فرهنگ ایرانی عجین شوند.وی در پایان توضیح داد: نباید اجازه داد نوشت افزارمان نیز سرنوشت چادر مشکی را پیدا کند. در حال حاضر ایران چادر مشکی را از کشورهایی همچون ژاپن و مهر و تسبیح خود را از چین وارد می کند.

در ادامه این مراسم فرهاد قائمی بازیکن تیم ملی والیبال نیز گفت: انتخاب تصاویر بازیکنان تیم ملی برای دفاتر مشق کودکان انگیزه ای می شود تا ورزشکاران در رفتار و تکنیک های ورزشی خود توجه بیشتری کرده و سعی کنند الگوی مناسبی برای دانش آموزان شوند.

در پایان این مراسم کلیپی با مضمون نوشت افزارهایی با تصاویر کارتونهای خارجی و انتقاد فروشندگان لوازم التحریر پخش شد.

همچنین مجری برنامه سایت ایران نوشت را به عنوان سایت مرجع معرفی نوشت افزارهای ایرانی ـ اسلامی معرفی کرد و توضیح داد: لوازم التحریر با برند "ایام" وِیژه سنین مختلف از دانش آموز تا دانشجو تولید و به بازار ارائه شده است.

45233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 312535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    43 5
    چي پيش خودتون فكر كردين؟
  • بی نام US ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    39 2
    این مدلش رو دیگه ندیده بودیم!
  • دانشجو IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    39 2
    همونطور که تعداد انگشت شماری بیش در جلسه معارفه حاضر نشدند , به راحتی میشه پیش بینی ای کرد از میزان استقبال از این پدیده
  • بی نام GB ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    33 3
    شما هم دلتون خوشه !
  • قندنمک A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    43 3
    این چه طرحاییه! برا همینه که فروش نداره و همه گیر نمیشه. حداقل یک طراح خوب و مشاور انتخاب طرح استفاده میکردین.
    • عباس A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
      7 13
      دقیقا میشه بگید طرح باید چجوری باش؟؟مثلا عکس چی روش باشه؟شهدای جنگ یا شهدای هسته ای خوب نیست؟رنگ هاشم که بعضا شاده!مشکل کجاشه؟ممنون
  • سعيد IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    34 2
    اگر واقعا مي خوايم در اين زمينه موفق باشيم نه كه فقط يه كاري كرده باشيم صرف نظر از نتيجه اي كه مي ده كه ممكنه گاهي عكس هم باشه!‌ بايد رويه درست در پيش بگيريم. يه نگاه به نوشت افزار خارجي بياندازيد كدومش با عكس بزرگان كشور و قهرمانان ملي كشورها عرضه مي شه؟ ما بايد در حوزه فرهنگ كار كنيم. نه با چاپ عكس شهيد آويني روي دفتر! اول بايد داستان بسازيم داستانهاي جذاب با استفاده از نمادهاي ملي و ديني و حتي غير ديني و صرفا بومي(دقت كنيد با استفاده از نمادها نه با چاپ عكسشون روي دفتر) بعد داستان رو بپروريم. فيلم و كارتون جذاب و سازگار با روحيه كودكان بسازيم اينجوريه كه كودك جذب مي شه. جسارت نشه اما واقعا فكر مي كنيد بين عكس شهيد آويني و بن تن كدوم براي يه بچه جذابيت بيشتري داره. ادامه در كامنت بعد
  • سعيد IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 1
    چه اشكالي داره ما يه شخصيت كارتوني محبوب و بومي خودمون به وجود بياريم كه نه دينيه و نه ملي؟ چرا يه فيلم و يا يه كارتون خوب با استانداردهاي بالا از داستان رستم و سهراب شاهنامه داشته باشم؟ چه اشكالي داره كه يه روايت شايد نه حتي واقعي بلكه فقط داستاني و با جذابيت هاي اكشن از جنگ رو براي كودكان روايت كنيم. به نظر من راه جايگزين كردن فرهنگ ملي اينه نه اينكه بدون هيچ زمينه سازي و في البداهه تصميم بگيريم نمادهايي كه كودكان باهشا خاطره ساختن رو تغيير بديم. اينجوري نياز به برخورد سلبي و بگير و ببند پليسي و جمع كردن از بازار هم نيست. مي شه رقابت كرد و پيروز شد.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    8 1
    بنده به شخصه هیچ یک از اینها را به کودکانم نمی خرم. تا وقتی که با استفاده از ابزارهای کودک پسندی ارزشها ارائه نگردد هیچ ارزشی پیش کودک ارزش نیست..راستگویی ،فداکاری،جسارت،همنوع دوستی و... اینها باید با استفاده از جذابیتهای کودکانه به کودک آموخته شود.اگر بن تن و می کی موس و وینکس و غیره امروزه بین کودکان خواهان داردند بخاطر زیباییهای چشم و عقل نواز نوع ارائه آنهاست...کمی منطقی فکر کنیم و بخود بیاییم ...
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    14 4
    آخه این لوازم التحریر رو کی میخره ؟؟
  • مهدی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 28
    این سری از تبلیغات و فرهنگ های اسلامی مربوط به ایران عزیز خیلی زودتر از اینها باید شروع به کارمی کرد ولی حالا که این کار اتفاق افتاده است چه بهتر است که لحظه به لحظه رو به جلو حرکت کند تا پشتوانه محکمی برای تولید و اقتصاد ملی و هم برای حفظ ارزشها باشد چه بهتر است که بجای وارد کردن اجناس بی کیفیت چینی وخروج ارز از کشور از بازوان توانمند کارگران و فکر نخبگان ایرانی نهایت استفاده صورت بگیرد تا کشورمان همیشه برقله های افتخار بایستد.با تشکر
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    4 1
    برای فرهنگ سازی که نباید هر کاری کرد. جای عکس شهید اهل قلم روی جلد دفتر پسر و دختر دبستانی نیست. حرمت سید را هم از بین می برید. افراط نکنید که جوانان از همه این افتخارات زده شوند. بد عمل کردن ما در این سالها جوانان را از روحیه جهادی و شهادت دور کرده. می گویید نه بروید و گزارش میدانی از دبیرستانهای دخترانه و پسرانه تهیه کنید و ببینید ارزشها آنان چه چیزها و چه کسانی هستند. چه رفتارهایی برای آنان ارزش محسوب می شود؟ خودمان را گول نزنیم. مثل کبک سرمان را در برف نکنیم و فکر کنیم دیگران ما را نمی بینند. باید فکر بکر کرد. دوری جوانان از دین و شیعه ناب بیداد می کند. به داد برسید.
  • حافظ A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    7 2
    دوست عزیز، عین طراحی های لباستون خودتون رو کردید مرجع سنجش، اخه این کشور مگه تاریخ نداره، مگه اسطوره نداره، مگه حافظ و خیام و فردوسی و امثال اینهارو نداره، اصلا سیاست رو میارید تو بطن افکار کودکان که چی؟ نسل مارو که با ترکه و کاغذ کاهی سوزوندید، با این نسل نکنید؟ آخرش میشن یکی عین ما، تو کودکی غلام حلقه به گوش، الان یه منتقد که حتی همین خبرانلاین نظراتشو درج نمکنه ذهن کودک جای سیاست نیست اشتباه اومدی اینجا بن بسته دیوار ته کوچه هم خیلی بلنده اگر مرد عنکبوتی هم باشی نمیتونی ازش بری بالا
  • امیر IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    3 0
    واقعا که به درد نمیخوره.