سایت Business Insider مخوف ترین و ترسناک ترین سامانه های تسلیحاتی مورد استفاده ارتش روسیه را معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایرنا، در این انتخاب مجموعه ای از جنگ افزارهای نیمه سنگین و سنگین هوایی، دریایی، زمینی و موشکی روسیه قرار دارد که از تسلیحات برد کوتاه تا بمب افکن های قاره پیما با برد پروازی 15000 کیلومتر و توان حمل 40 تن بمب و موشک های دور برد اتمی را شامل می شود. این فهرست که اسپوتنیک آن را بازنشر داده به شرح زیر است:

**کشتی موشک انداز بورا
سرعت این کشتی موشک انداز هاور کرافت 100 کیلومتر در ساعت است که مسلح به هشت موشک ضد کشتی موسکیت و 20 موشک ضد هوایی اوسا ـ ام با 68 خدمه است.

**پانتسیراس 1
سامانه موشکی ـ توپخانه ای پدافند هوایی پانتسیراس 1 مجهز به 12 موشک هوایت شونده زمین به هوا و دو توپ خودکار 30 میلیمتری است که از آن برای انهدام هواپیما ها، بالگرد ها، موشک های بالستیکی و کروز استفاده می شو و کاربرد زیادی دارد.

**زیردریایی غیر قابل ردیابی
نووراسیسک که سال 2013 در شهر سن پترزبورگ به آب انداخته شد، نخستین زیردریایی از نوع دیزلی ـ برقی کلاس وارشاویانکا است که استفاده از فناوری استلس در ساخت آن باعث شده عملا غیرقابل رد یابی شود.

**میگ 35
جنگنده چند منظوره میگ 35 که هم در نبرد هوایی و هم برای بمباران های دقیق مورد استفاده قرار می گیرد توان سرعت گیری 2400 کیلومتر در ساعت را دارد و قادر به انهدام اهداف دریایی و زمینی از فاصله زیاد و انجام پرواز های شناسایی است.

**سامانه موشکی پدافند هوایی بوک ام
برد موشک های 9М317 مورد استفاده در سامانه بوک ام، 46 کیلومتر و وزن کلاهک این موشک ها 70 کیلوگرم است

**آراس24' موسوم به یارس
قرار است سامانه موشکی یارس جای سامانه توپول ام را بگیرد و استقرار آن در سال 2010 آغاز شده است.
این موشک بالستیکی بین قاره ای حامل چند کلاهک هوشمند با برد حداکثر 11 هزار کیلومتر است که صد برابر بمب اتمی آمریکایی پرتاب شده به شهر هیروشیمای ژاپن در سال 1945 قدرت دارد.

**بمب افکن توپولف 160 یا قوی سپید
بزرگترین هواپیمای مافوق صوت جهان که سال 1980 در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شد، متکی به پرقدرت ترین موتورها در دنیا توان حمل 40 تن تسلیحات و برد پروازی تا 15000 کیلومتر را دارد.

**تانک تی 90
پیشرفته ترین تانک مورد استفاده در ارتش روسیه که با توپ بی خان 30 میلی متری 2А42 و همچنین تیربار ضد هوایی دارای وسیله نشانه گیری، شهرت جهانی دارد.

**بالگرد می 28
بالگرد تهاجمی می 28 مسلح به توپ 30 میلی متری 2А42 قادر به حمل موشک های هدایت شونده، پرتاب آزاد و مسلسل سنگین است که برای نابودی یگان های زمینی بسیار کار آمد معرفی شده است.

**سامانه موشک پدافند هوایی اس 300
اس 300 بهترین سامانه برای سرنگونی هواپیما های مهاجم است که حتی می تواند شش هواپیما را همزمان با شلیک 12 موشک به هر یک از هواپیماها از بین ببرد و هر پرنده ای که در شعاع تا 300 کیلومتری آسمان محل استقرار این جنگ افزار قرار گیرد باید از آن هراس داشته باشد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =