ایرنا نوشت: مجلس نمایندگان ژاپن، طرح پیشنهادی احزاب مخالف این کشور مبنی بر «عدم اعتماد» به کابینه آبه را پذیرفت.

به گزارش روز سه شنبه نسخه آنلاین روزنامه آساهی، «تاداموری اوشیما» سخنگوی این مجلس طرح پیشنهادی عدم اعتماد به کابینه شینزو آبه نخست وزیر این کشور را که از سوی چهار حزب مخالف ارایه شده بود، پذیرفت.
چهار حزب اصلی مخالف دولت در ژاپن، با استناد به تاخیر دولت در اجرای طرح افزایش مالیات بر مصرف و شکست طرح اقتصادی «آبه نومیک»، طرح عدم اعتماد به کابینه را تقدیم مجلس کردند.
رهبران احزاب مخالف دموکرات، کمونیست، سوسیال دموکرات و حزب زندگی مردم و تارو یاماموتو و دوستان، پس از تصمیم آبه برای به تعویق انداختن افزایش مالیات از هشت به 10 درصد برای بار دوم، پیشنهاد خود در خصوص عدم اعتماد به کابینه نخست وزیر را به مجلس نمایندگان دادند.
این احزاب همچنین توضیح دادند که پیشنهاد عدم اعتماد منعکس کننده خشم عمومی در خصوص قانون امنیت ملی که سال گذشته به تصویب رسید و روحیه صلح جویی و قانون اساسی ژاپن را زیر سئوال برد، است.
سال گذشته میلادی دولت آبه طرحی را در مجلس این کشور به تصویب رساند که بر اساس آن نیروهای دفاع از خود این کشور اجازه حضور در جنگ های فرامرزی و جنگیدن در کنار هم پیمانان به ویژه آمریکا را یافتند که مورد اعتراض شدید مردم و جناح های مخالف قرار گرفت.
احزاب مخالف بر این عقیده اند که دولت آبه به مانند آهن سفتی شده است که به صدای مردم گوش نمی دهد.
ائتلاف حاکم متشکل از احزاب «لیبرال دمکرات» و «کمیتو» در جلسه عمومی روز گذشته به تعویق افزایش مالیات تا سال 2019 رای داده بودند.
تاخیر افزایش مالیات برای اولین بار در سال 2014 مطرح و در اکتبر سال 2015 به اجرا گذاشته شد و بر اساس ان هرگونه افزایش مالیات تا آوریل 2017 به حالت تعلیق درآمد.
دولت آبه علاقه مند است تا افزایش مالیات بر مصرف از هشت به 10 درصد را از اکتبر سال 2019 اجرایی کند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =