عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز می‌گوید حضور لاریجانی در راس قوه مقننه قطعا می‌تواند به ایجاد آرامش در مجلس کمک کند.

حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی در گفت و گو با خبرآنلاین با استقبال از ترکیب هیات رییسه مجلس دهم، گفت: آقای لاریجانی را از سالها دور می‌شناسم و با شناختی که دارم ایشان را یک اصولگرای معتبر می دانم که همیشه بر مشی اصولگرایی ثابت قدم بودند و دستخوش حوادث نشده اند. به اصطلاح ایشان جز اصولگرایان قبل از سال 83 هستند.

وی تصریح کرد: علیرغم تغییر و تحولاتی که طی سالهای اخیر در جریان اصولگرا رخ داد لاریجانی باز هم در مسیر مثبت و درست اصولگرایی حرکت کرد، حضورش در راس قوه مقننه قطعا می‌تواند به ایجاد آرامش در مجلس کمک کند، او می تواند تندروهای اصولگرا و اصلاح طلب مجلس را با توانایی که در اداره مجلس دارد کنترل کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز شرایط فعلی کشور را شرایطی حساس و مهم دانست و تاکید کرد: کشور نیازمند آرامش و همدلی است، نیازمند این است که از همه امکانات و ظرفیت های کشور در جهت حل مشکلاتی چون بیکاری، ازدواج جوانان، رکود و ....بهره گرفته شود. در این میان مجلس بدون شک نقش تعیین کننده و حساسی دارد و نباید اجازه داد مسائل اساسی مردم در سایه اغراض و درگیری های سیاسی گم شود.

این استاد اخلاق با خطاب به نمایندگان مجلس خواستار پرهیز از درگیری های سیاسی در مجلس شد و گفت: مجلس در حفظ آرامش کشور نقشي تعیین کننده دارد، به همه نمایندگان عزیز توصیه می کنم از گفتن حرف‌های نادرست، تهمت زدن و افعال ناهنجار خاصه آنهایی که با اغراض سیاسی است، خودداری کنند. از رییس مجلس و نواب رییس هم می خواهم با صبر و حوصله با نمایندگان برخورد کنند و اجازه تهمت زدن و بیان حرف های ناروا در پارلمان را ندهند.

وی حضور مطهری و پزشکیان در هیات رییسه مجلس را به فال نیک گرفت و گفت: باز هم توصیه می کنم مراقب باشند و درگیر دسته بندی های سیاسی در اداره مجلس نشوند.

حجت الاسلام طباطبایی حمایت طیف جبهه پایداری از ریاست لاریجانی را هم تاکتیکی دانست و گفت: باید از این موقعیت بهره برداری کرد. البته اینها در مجلس غلبه ای ندارند ولی باز هم می توان آنها را کنترل کرد .

وی تاکید کرد: من به این مجلس امیدوار هستم. خوشبختانه افراد خوبی به مجلس راه یافتند و امیدوارم متوجه باشند با توجه به در راس بودن مجلس چقدر می توانند در حل مشکلات جامعه مثمر ثمر واقع شوند.

وی درخصوص رقابت عارف با لاریجانی نیز گفت: عارف به درستي شرايط كشور را مي‌شناسد و اصلاحات با توجه به اتفاقات اخير بايد قدردان منش سياسي ايشان باشد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    از شما چه پنهان که ما آقای لاریجانی را دوست داریم و همانقدر خوشحالیم که ایشان رییس مجلس شدند که اگر آقای عارف می شدند.
  • محسن GB ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    1 0
    بهتر است بگوییم لاریجانی فردی کارآزموده، فهیم و منطقی است