مجموعه ۱۷ کتاب صوتی داستان‌های سواد مالی رونمایی شد

مجموعه کتاب‌های صوتی داستان‌های سواد مالی که مناسب کودکان پیش‌دبستانی تا سوم دبستان است، آن‌ها را با مفاهیم کارآفرینی، فروش، کار، همکاری و ... در قالب قصه‌های های جذاب آشنا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  مجموعه ۱۷ کتاب صوتی داستان‌های سواد مالی، یکم دی‌ به صورت زنده با حضور جمعی از هنرمندان از جمله احترام برومند، منصور ضابطیان، حامد زحمتکش، بهرام سروری نژاد و نازنین مهینی رونمایی شد.

حامد زحمتکش کارگردان این مجموعه در این مراسم گفت: «آکادمی هوش مالی که به صورت تخصصی در حوزه تهیه منابع سواد مالی فعالیت می‌کند تاکنون ۴۴ کتاب داستان در حوزه سواد مالی با همکاری انتشارات قدیانی منتشر کرده است.»

وی افزود: «آکادمی هوش مالی تاکنون یک مجموعه ۱۷ جلدی برای کودکان پیش‌دبستانی تا سوم دبستان و یک مجموعه ۲۷ جلدی برای کودکان دوره دوم دبستان منتشر کرده است که برخی از این کتاب‌ها به چاپ هفتم رسیده است.»

زحمتکش عنوان کرد: «با توجه به  استقبال صورت گرفته از این کتاب‌ها آکادمی هوش مالی تصمیم به انتشار نسخه صوتی، در قالب نمایش شنیداریِ مجموعه نخست این کتاب‌ها گرفت.»

وی افزود: «بر این اساس از چهار ماه پیش، تنظیم و تولید این کار آغاز شد و به مناسبت شب یلدا، که در فرهنگ ما نماد قصه‌گویی است با حضور خانم احترام برومند که سال‌هاست برای بچه‌ها قصه می‌گوید و جزء نخستین مجریان برنامه کودک تلویزیون است رونمایی خواهد شد. این کتاب‌های صوتی در فیدیبو در دسترس خانواده‌ها خواهد بود و همچنین کتاب‌ها از طریق فروشگاه الکترونیکی قدیانی و دیجی کالا قابل تهیه است.»

کارگردان این مجموعه کتاب‌های صوتی گفت: «انگیزه اصلی من برای کارگردانی این مجموعه، باور به ضرورت سواد مالی در کشور است. از نگاه من، همان‌طور که در گذشته نهضت سوادآموزی شکل گرفت تا تعداد زیادی از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما تحصیل کنند و مدارج علمی را طی کنند و در جامعه نقش‌آفرینی کنند، اکنون نیز هر چند کمی دیر اما ما به یک نهضت سواد مالی نیاز داریم. لازم است تمامی افراد جامعه سواد مالی را بیاموزند تا بتوانیم راه صحیح تدبیر امور مالی را برای خود و فرزندانمان طی کنیم.»

منصور ضابطیان هم در این مراسم گفت: «آکادمی هوش مالی مجموعه‌ای از قصه‌ها را با موضوع سواد مالی تبدیل به نمایش شنیداری برای کودکان و نوجوان کرده است تا به آن‌ها به صورت غیرمستقیم و جذاب، مهارت‌های متنوعی را در حوزه مالی زندگی آموزش دهد و اینگونه نسلی تربیت شود که بهتر بداند چگونه خرج و پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و کسب درآمد می‌کند.»

وی اظهار داشت: «در دوره کودکی و نوجوانی ما، داشتن کتاب‌های داستان و قصه‌های صوتی بسیار لذتبخش بود. او اظهار امیدواری کرد با مطالعه و شنیدن این کتاب‌ها، نسل آینده ما در حوزه‌های مختلف و به ویژه سواد مالی مالی، دانش و مهارت بیشتری داشته باشد و قصه‌ها می‌تواند در این کار به ما کمک بزرگی کند.»

در ادامه، احترام برومند، مجری و بازیگر پیشکسوت نیز در این مراسم تاکید کرد: «کتاب‌های صوتی منتشرشده آکادمی هوش مالی در حوزه سواد مالی به گونه‌ای ساخته شده که نه‌تنها کودکان را خسته نمی‌کند که مطالب آموزنده بسیاری را در قالب داستان به آن‌ها می‌آموزد.»

وی گفت: «هنگام مواجهه با این مجموعه این سؤال را داشتم که آیا طرح این مباحث برای کودکان لازم است؟ اما وقتی کتاب‌ها را خواندم و شنیدم، دیدم کتاب‌ها بسیار خوب نوشته، ترجمه و اجرا شده است.»

این بازیگر ادامه داد: «خواندن و شنیدن این کتاب‌ها باعث می‌شود کودکان قدر داشته‌های خود را بدانند، با جوهره و ارزش کار آشنا شوند.»

دکتر کمیل رودی، مدیر آکادمی هوش مالی نیز در این مراسم با بیان اینکه قصه مهم‌ترین نرم‌افزار یادگیری زندگی است، گفت: «سواد مالی یکی از مهارت‌های مهم زندگی است و مهم‌ترین راهکار آموزش این مهارت قصه است.»

وی عنوان کرد: «داستان‌های سواد مالی در حقیقت واقعیت‌هایی برای زندگی بهتر فرزندان این سرزمین هستند. داستان‌ها زندگی و آینده بچه‌ها را می‌سازند. بچه‌ها با تک‌تک قهرمان‌های داستان‌ها هم‌ذات‌پنداری می‌کنند و خودشان را جای آن‌ها قرار می‌دهند و واکنش نشان می‌دهند و همین امر باعث می‌شود تجربیات گسترده‌ای به دست بیاورند.»

مدیر آکادمی هوش مالی افزود: «این مجموعه کتاب‌های صوتی، برای کودکان پیش‌دبستانی تا سوم دبستان است و آن‌ها را با مفهوم نیاز و خواسته آشنا می‌کند. به آن‌ها می‌گوید برای کارآفرینی و فروش باید به چه نکاتی دقت کنند. کار و همکاری چه ضروتی دارد. یک کالا چطور تولید می شود؟ چطور می‌شود یک زندگی ساده اما خوب را تجربه کرد. پول‌توجیبی چیست و چرا و چطور باید پس‌انداز کرد و مفاهیم متنوع دیگری که در قالب داستان‌های جذاب بیان شده است.»

بهرام سروری‌نژاد، بازیگر و کارگردان نیز در این مراسم گفت: «کتاب‌های این آکادمی در حوزه هوش مالی بسیار جذاب است چراکه به موضوع جدیدی برای کودکان پرداخته است. آشنا کردن کودکان از این سن با موضع بسیار مهمی مثل سواد مالی، کاری بسیار ارزشمند است. این‌که بتوانند پول خود را مدیریت کنند، پس‌انداز داشته باشند، درست خرید کنند و ... موضوعات بسیار مهمی است که در اینجا به صورت غیرمستقیم و جذاب به بچه‌ها آموزش داده می‌شود.»

وی افزود: «تولید این کتاب‌های صوتی صرفاً خوانش آن‌ها نبوده است. بلکه متن‌ داستان‌ها تبدیل به نمایش شنیداری شده تا کودکان بتوانند به خوبی آن را در ذهن‌شان تصویرسازی و درک کنند.»

نازنین مهیمنی، گوینده و بازیگر نیز در این مراسم افزود: «من هم در مواجهه اولیه با مجموعه سواد مالی برای کودکان این سوال را داشتم که این دو چه ارتباطی با هم دارند. اما وقتی کتاب‌ها را خواندم دیدم چه زاویه ورودهای مناسبی انتخاب شده که از زمانی که کودکان امکان تصمیم‌گیری و تفکر را پیدا می‌کنند، این مطالب را یاد می‌گیرند و از ابتدای زندگی آن را به کار می‌گیرند.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 554359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =