مهر نوشت:

رئیس شورای همگرائی اصولگرایان، با اشاره به مولفه های وحدت و همگرائی در جریان اصولگرایی، گفت: نیازمند مرجع داوری در جریان اصولگرایی هستیم.

حجت الاسلام رضا تقوی در نشست شورای همگرایی اصولگرایان با اصحاب رسانه که صبح امروز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد با تاکید براینکه همگرایی فطری است و تفرقه مشعون است، گفت: عقل سالم و فطرت سلیم مسئله همگرایی را می پسندد. . از نظر دینی در همگرایی خیر و برکت وجود دارد و می توان پیروزی و موفقیت را در سایه همگرایی بدست آورد.

وی با بیان اینکه تفرقه قدرت را می شکند، گفت: وحدت، انسجام و وفاق قدرتها را متمرکز می کند و این قدرت می تواند تاثیرگذار باشد و نقش خود را ایفا کند؛ اما در مقابل، تفرقه قدرت را می شکند، تضعیف می کند و در نتیجه تاثیرگذاری اش کم می شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایی ادامه داد: اسلام علاوه بر تاکید بر وحدت در حوزه نظری سعی کرده است طرح های عملیاتی هم همچون نماز جمعه، نماز جماعت و قبله واحد ارائه دهد. اینها تمرینی است برای تقویت همگرایی.

تقوی با اشاره به مولفه های همگرایی در جریان اصولگرایی، گفت: برای ایجاد همگرایی در جریان اصولگرایی نیازمند چند عامل هستیم که یکی از آنها استحکام در رفتار و مواضع است یعنی آنکه باید بر مواضع خود پافشاری داشته باشیم.

وی دومین عامل همگرایی را مقدس بودن کار و الهی بودن آن دانست و گفت: کار ما از جنس سیاسی و از نوع دنیا نیست؛ بلکه باید برای رضای خدا و حفظ ارزشهای اسلام و امام باشد. امام علی(ع) در یکی از خطبه های خود به یارانش زمانی که متفرق شدند می فرماید: شما مگر دینی ندارد که آن دین شما را جمع کند؛ بنابراین تفکر دینی موجب همگرایی می شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرای با بیان اینکه حوزه اصولگرایی نیازمند یک مرجع داوری است گفت: جریان اصولگرایی به خردمندی و خردورزی نیازمند است و باید یک مرجعی برای این خردورزی داشته باشد.

تقوی همچنین با رسالت رسانه های اصولگرا در ایجاد همگرایی و وحدت گفت: اولین رسالت شناخت نیازها و پیام هاست. ما باید پیام هایی را که مبتنی بر آرمانها و اهدافمان است بشناسیم و سپس این پیام ها را تولید و توزیع کنیم.

وی اضافه کرد: بعد از آنکه پیامها را شناختیم باید آن را وارد جامعه کنیم تا اعتماد عمومی را نسبت به این پیام ها تقویت کنیم و هم جلوی تخریب های جریان مقابل را بگیریم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایی همچنین با اشاره به توزیع پیام توسط رسانه ها در جامعه گفت: اگر سیستم توزیع مناسبت نباشد تولید هم متوقف می شود

تقوی با اشاره به ضرورت مدیریت پیام رسانی در جامعه گفت: ما باید توجه داشته باشیم که با کدام مخاطب به چه اندازه و با چه بسته بندی و قالب بندی این پیام را توزیع کنیم؛ چرا که اگر توزیع پیام مدیریت نشود گاهی نتیجه عکس می گیرید.

وی ادامه داد: گاهی عالی تربن و حقانی ترین مطلب در یک بسته بندی زشت و تنفرآمیز ارائه می شود؛ لذا باید رسانه ها به این موضوع توجه داشته باشند و در فضایی که رسانه های رقیب، جریان اصولگرایی را دزد، خائن، افراطی و یا سواستفاده کننده از بیت المال معرفی می کنند باید پیام جریان اصولگرایی را در جهت آگاهی بخشی به افکار عمومی به درستی ارائه دهند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایی با بیان اینکه رسانه های جریان رقیب خط اختلاف افکنی در جامعه را دنبال می کنند، گفت: رسانه های ارزشی باید در راستای آگاهی بخشی به افکار عمومی قالب های خبری خود را برای هر مخاطبی با پیام ها و ادبیات مختلف ارائه دهند و این مدیریت افکار عمومی باید از پایگاه رسانه ها صورت بگیرد.

تقوی آگهی و آگاهی را دو وظیفه رسانه های اصولگرا دانست و گفت: اول آنکه رسانه ها باید اخبار درست را اعلام کنند و در کنار آن باید تحلیل های درست نیز ارائه دهند و در راستای آگاهی بخشی به افکار عمومی بکوشند.

وی سومین وظیفه و رسالت رسانه را خودآگاهی دانست و گفت: خودآگاهی به این معناست که به باور برسیم و این باور منجر به همگرایی خواهد شد.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایی در پایان با تاکید بر ضرورت کمک رسانه های اصولگرا در ایجاد همگرایی میان اصولگرایان خاطرنشان کرد: رسانه های اصولگرا که بر مبنای ولایت برنامه های خود را تنظیم می کنند این را بدانند که اگر در حرکت ها و آرمانهای خود جدی نباشند، عقب می مانند؛ چرا که جریان رقیب بیکار ننشسته است و برای تخریب اصولگرایان برنامه دارند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =