فعالیت های تبلیغاتی حامیان احمدی نژاد در حاشیه مراسم ختم مادر او در شهرستان ها

برگزاری جلساتی در ولنجک و جنت آباد و همچنین اصرار برای فعالیت دانشگاه ایرانیان از اقداماتی بود که نام محمود احمدی نژاد را دوباره در رسانه ها مطرح کرد.

عبد الله احمدي:زمزمه های بازگشت احمدی نژاد به قدرت در محافل سیاسی و رسانه ای کشور و خبر افتتاح سایت شخصی اش با شکل و شمایلی جدید تر چند روز قبل از رونمایی، حکایت از فعالیتی زیر پوستی و شبه انتخاباتی داشت.

همچنین دیدار با وبلاگ نویسان و برخی فعالان رسانه ای هم سو(حامیان دولت مهرورزی) نیز این گمانه را تقویت می کرد که این بار با همه توان به میدان آمده است البته با چراغ خاموش.
در این مدت که سایت شخصی اش بالا آمده و می گویند که یک تیم 47 نفری مسئولیت آن را برعهده دارند، روزی نیست که به بهانه ای ، خبری، بیانیه ای و اطلاعیه ای از رئیس جمهور سابق منتشر نشود و حتی بعضی از امور روتین و معمولی وی همچون حضور در هیئات عزاداری و ورزش صبحگاهی در محله نارمک نیز پوشش خبری و تصویری داده می شود.
در این مدت هرگاه احمدی نژاد در جمعی حاضر و با حلقه خبرنگاران و سئوالات آن ها مواجه شده، تنها یک پاسخ مشابه به همه آن ها داده است. لبخندی معنادار و سکوت البته سکوتی که به قول خودش سرشار از ناگفته هاست اما اینکه چه وقت ناگفته هایش را می گوید و چه می گوید، معلوم نیست.
در این مدت، بیانیه هایی به مناسبت های مختلف از جمله هفته بسیج، 9 دی ، دهه فجر و ... منتشر کرده است. سخنرانی وی در مسجد جامع المهدی (عج) شهر ری نیز حکایت از همان رویکرد قبلی مرد بهاری دارد که در سال 84 توانست رای طبقات اجتماعی ضعیف تر را به سبد آراء خود بریزد.
در همین حال؛ خبر بازداشت معاون اول دولتش باعث شد که او بیانیه ای بدهد و بگوید که تخلفات رحیمی ربطی به دولت او ندارد. اما نامه جنجالی رحیمی به وی پرده از اختلافات درونی برخی اعضای ارشد دولت سابق با رئیس شان برداشت و باعث شد که او مدتی سیاست سکوت را پیش بگیرد.
در این میان یک اتفاق ناگوار در روز 22 بهمن امسال، دوباره نام محمود احمدی نژاد را بر سر زبان ها انداخت و آن خبر درگذشت مادرش بود که صبح روز راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بیمارستانی در تهران بدرود حیات گفت.
پیام های تسلیت شخصیت های مختلف کشوری و لشکری و همچنین برخی از سران کشورهای منطقه به وی و متقابلا پاسخ های او به این پیام ها دوباره باعث شد، رسانه ها به پوشش این خبرها بپردازند.
این در حالی است که عده ای از حامیان او در مراسم عزا نیز دست به جعل خبر و تصویر زدند و در حرکتی غیر حرفه ای، حضور آیت الله هاشمی شاهرودی و تصویری که از نیم رخ از ایشان به طور نا واضح گرفته شده بود را حضور مقام معظم رهبری در منزل محمود احمدی نژاد تعبیر کردند که بلافاصله از سوی برادرش یعنی داوود احمدی نژاد تکذیب شد. برادری که طی سالهای اخیر به دلیل حواشی ایجاد شده از سوی مشایی برای کشور، رابطه شکرآب شده ای با برادرش دارد.
مراسم ختم مادرش در دو مسجد ولیعصر (عج) شهرک محلاتی و جامع نارمک برگزار شد و همه کسانی که روزی در کابینه او حضور داشتند برای عرض تسلیت آمده بودند حتی سعید مرتضوی و اسفندیار رحیم مشایی که مدتها خبری از آن ها نبود و کمتر در مجامع عمومی آفتابی می‌شدند. 
بعد از این دو مراسم رسمی که از سوی خانواده احمدی نژاد برگزار شد، حامیان رئیس دولت سابق مراسم های ختم جداگانه ای در شهرهای دیگر گرفتند و از او خواستند که در آنها شرکت کند.

احمدی نژاد
اولین مراسم با حضور محمود احمدی نژاد و برخی نزدیکانش در تبریز و دومی در قم برگزار شد و احمدی نژاد در جمع مردم هر دو استان در مساجد "نظیروندی تبریز" و "طفلان مسلم قم" به سخنرانی پرداخت و در حاشیه این مراسم ختم، شعارها و پلاکاردهایی با مضمون درخواست برای بازگشت محموداحمدی نژاد مشاهده می شد. پلاکاردهایی که روی آن نوشته بود: « دلم هوای تو کرده، هوای آمدنت!». شعری که البته شاعرش در فراق حضرت ولیعصر سروده است اما از سوی برخی از هواداران رئیس جمهور سابق به وی نسبت داده می شود!

احمدی نژاد
حال با توجه به اینکه یک سال دیگر تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، احمدی نژاد اگرچه تلویحا اعلام کرده است قصد شرکت در انتخابات و حضور در پارلمانی را ندارد اما رفتار این روزهای او عکس این ادعا را نشان می دهد. رفتاری که رنگ و بوی تبلیغاتی دارد و از مجموعه آن می توان یک مستند انتخاباتی تهیه کرد.
البته او بسیار مایل است تا حتی اگر خودش نتوانست نامزد شود اما اطرافیان و نزدیکانش از جمله وزرای کابینه و برخی معاونان و مشاورانش در انتخابات 94 حضور جدی داشته باشند تا بتوانند کرسی های سبز بهارستان را از آن خود کنند.این تلاش برای آن است که احمدی نژاد فکر می کند هنوز به آن چیزی که می خواسته دست نیافته است و شاید آن، ریاست بر مجلسی است که روزی معتقد بود در مسیر دولتش سنگ اندازی می کند. 

 

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    28 12
    ای وای بازم داره میاد واقعا که بدبختیم
  • انصاریان.د A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    7 6
    لطفا از شما اهالی رسانه خواهش می کنم جو و الهتاب پیش از موعد انتخابات برای کشور فراهم نکنید و اجازه دهید تا آرامش مردم بعد از این چند سال حفظ شود و هر چیزی به موقع و سرجای خودش . مطمئن هستم آقای احمدی نژاد با رفتارهای که از خود در طی این هشت سال نشان داده اند . اگر فضای التهابی دز جامعه ایجاد شود دوباره از آن ماهی خواهد گرفت چه باشد وچه نباشد. اصلا شما چرا اینهمه این روزها فقط دنبال سوژه های احمدی نژاد هستید. اینهمه خبر در دنیا کم هست. مردم نشان دادند که اگر سختی باشد چه ضعیف به قول شما و چه غنی ، همه به دنبال آرامش و همه به دنبال حفظ و شان این ملت در تمام عرصه ها هستند. خواهش می کنم نمایش داده شود.
  • بی نام ID ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    15 20
    والله این قدی که نام احمدی نژاد در سایت های شما وروزی نامه هایتان می آید در سایت های حامی وی نمی آید تابلوست که می ترسید وهراس دارید