باهنر: چرا در استیضاح وزیر علوم بقیه را متهم می کنید؟ من جزو نیروهای اصلی بودم

محمدرضا باهنر در گفت و گو با خبرآنلاین درباره استیضاح فرجی دانا و رای نیاوردن وزرای پیشنهادی رئیس جمهور توضیحات جدیدی داد.

مشروح مصاحبه خبرآنلاين با نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي به زودي منتشر خواهد شد. وي در اين مصاحبه درپاسخ به سوالي درباره فعاليت تندروهاي مجلس در جريان استيضاح فرجي دانا و راي نياوردن نامزدهاي ديگر گفت: طبق قانون اساسي وقتي 10 نفر از نمايندگان مجلس جمع مي شوند مي توانند يک وزير را استيضاح کنند. من 7 دوره مجلس بوده ام و تقريبا با همه دولت ها من همزمان در مجلس بوده ام. من اين ادعا را به صورت جدي دارم که هيچ وزيري در هيچ دولتي نيست که در مجلس 10 مخالف جدي داشته باشد. بنابر اين امضا مي کنند و طرح استيضاح به جريان مي افتد. يعني شروع استيضاح با 10 نفر است اما اگر بخواهد که استيضاح به نتيجه برسد بايد نصف به اضافه يک نفر بايد راي بدهند. اگر مجلس دست آن گروه هايي که شما مي گوييد تندرو بود که بايد تا کنون 10، 12 وزير استيضاح مي شدند.
باهنر درپاسخ به سوالي درباره نيروهاي تندرويي که جريان استيضاح را هدايت مي کردند گفت: چرا سر استيضاح وزير علوم بقيه را متهم مي کنيد، خود من را متهم کنيد. من خودم جزو نيروهاي اصلي بودم که به استيضاح وزير علوم راي دادم. ما 6ماه با وزارت علوم مذاکره کرديم. اشکالاتي بود که در جلسات مي پذيرفتند اما بعد از جلسه عمل نمي کردند. انشاالله خدا آقاي فرجي دانا را موفق بدارد که خدمت هاي خوبي را به نظام و انقلاب داشته باشند. من خودم استيضاح کننده نبودم اما در فرايند استيضاح ، خيلي رفتيم و نشستيم که اين مسئله حل بشود، اما حل نشد. قطعا در استيضاح آقاي فرجي دانا، خيلي از نيروهاي رهروان ولايت راي دادند، وگرنه اگر راي نمي دادند که استيضاح راي نمي آورد.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    67 4
    جالبه؛ همان طور که ما هنوز از رفتن فرحی دانا ناراحتیم، اینام عذاب وجدان دارند
  • بدون نام ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    78 4
    تا حالا هيچ وقت نشده از اين اقاي باهنر چيزي بخونم و به دلم بشينه! ايشون از اون سياستمداراس مي خواد به هر قيمتي تو قدرت بمونه!
  • بدون نام ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    79 4
    شما اقاي باهنر علي مطهري رو الگوي خودت قرار بده
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    34 4
    حالا دلتون خوشه وزیر علوم انتخاب کردید