ایسنا نوشت: سومین همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز برگزار شد.

علیرضا معزی - دبیر شورای اطلاع رسانی دولت - در همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رتبه بندی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی در سال جاری گفت: روابط عمومی وزارت ارتباطات در برآوردهای دو سال گذشته جزو وزارت خانه‌های فعال و تلاش گر در حوزه ارتباطات بوده است و امیدواریم با توجه به دیدگاه وزیر ارتباطات و رئیس مرکز روابط عمومی این رویکرد ادامه یابد.

معزی به نگاه کلان دولت به حوزه ارتباطات اشاره و اظهار کرد: ارتباطات در زندگی روزمره تاثیر به سزایی دارد و نگاه به پیشینه این وزارتخانه به ویژه تغییر نام آن نشاندهنده میزان تاثیر این حوزه بر زندگی افراد بوده است.

وی در عین حال، تغییر نام این وزارتخانه را موجب فراگیری ماموریتهای آن برشمرد و افزود: تبدیل وزارت ارتباطات از یک وزارت خانه فنی و خدماتی به یک وزارت خانه راهبردی وظیفه روابط عمومی های این حوزه را سنگین تر کرده است.

معزی از اتخاذ برخورد منطقی توسط دولت یازدهم نسبت به حوزه ارتباطات خبر داد و افزود: دولت فارغ از دیدگاه های انقباضی و انبساطی به حوزه ارتباطات که منفعلانه هستند، نگاه علمی منطبق بر تحولات ارتباطی و نیازهای فرهنگی، دینی، جامعه اسلامی- ایرانی را اتخاذ کرده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با بیان این که فعالیت های مشترک روابط عمومی‌ها در وزارت ارتباطات معنای جدیدی می یابد، خاطر نشان کرد: با توجه به نوع و گستره خدماتی که این وزارتخانه به مردم می دهد،

وظایف روابط عمومی های آن هم فاصله قابل توجهی با دیگران خواهد یافت.

معزی ادامه داد: وزارت ارتباطات با درک منطقی این حوزه باید برای افزایش کیفیت زندگی، از این فضا بهره گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحول نوع نگاه رسانه در جامعه اظهار کرد: دبیر خانه شورای اطلاع رسانی دولت به عنوان دستگاه سیاستگذار و هماهنگ کننده سیاستهای ارتباطی دولت وظیفه سنگینی در این زمینه دارد.

معزی همچنین با اشاره به تغییر سبک زندگی ایرانی گفت: باید روابط عمومی ها نسبت به این تغییرات برنامه ریزی کنند تا توسعه متوازن در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شاهد باشیم.

وی خواستار معرفی خدمات نه تتها از لحاظ فنی بلکه از لحاظ فرهنگی شد و گفت: استفاده درست و منطقی از حوزه ارتباطات و فهم دقیق آن از نظر فرهنگی، به تنهایی وظیفه وزارت ارتباطات نیست و آگاهی بخشی به جامعه از وظایف ما هم به شمار می رود.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =