تسنیم نوشت:

اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) در سمپوزیوم بین‌المللی نشانگرهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، رتبه ۸۷ را به ایران از منظر قیمت دسترسی به اینترنت ۳G داد.

اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) در سمپوزیوم بین‌المللی نشانگرهای فناوری اطلاعات و ارتباطات (WTIS2014)، آخرین وضعیت توسعه ICT در جهان را به همراه نتایج ارزیابی جایگاه کشورها براساس شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) در قالب گزارش اندازه‌گیری جامعه اطلاعاتی اعلام کرد.

در این مراسم دبیر کل جدید ITU و سانو رئیس ITU-D، مقامات بلند پایه کشور گرجستان، محبعلی مجری پروژه نظام پایش شاخص‌های ICT کشور به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایندگان 166 کشور جهان حضور داشتند.
طول برگزاری این مراسم، 10 کشور برتر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) معرفی و از کشور دانمارک به عنوان رتبه اول و از کشور کره­ جنوبی به عنوان کشوری که در چندین دوره متوالی رتبه ممتاز را کسب کرده بود، تقدیر به عمل آمد.

در بخش نشانگرهای استفاده مهارتی از فاوا، ایران دارای نرخ رشد 86.3 درصدی ثبت نام در مقاطع تحصیلی مدارس و 55.2 درصد در مقطع تحصیلات دانشگاهی و ضریب با سوادی 84.3 درصد در کل کشور است.
همچنین اتحادیه بین‌المللی مخابرات، در حوزه متوسط قیمت دسترسی کاربران به اینترنت پهن باند، جایگاه 37 جهان را به ایران اختصاص داده است.
در بخش اینترنت پهن باند سیار که به منظور دسترسی به اینترنت با موبایل با استاندارد 3G، متوسط قیمت دسترسی کاربران ایران با شارژ پیش پرداخت در بسته 500 مگابایت 11.4 دلار اعلام شده است که در این بخش کشور ما در جایگاه 87 جهان قرار گرفته است.
در کنار پارامتر قیمت، شاخص درصد به GNI (درآمد خالص ملی) نیز آمده است که بر اساس مصوبه سال 2011 کمیته پهن باند ITU هدف‌گذاری، نیل به عدد کمتر از 5% در سال 2015 است که عدد ایران در سال جاری 2.37 درصد اعلام شده است لیکن باید توجه داشت به علت رقابت در توسعه پهن باند سیار در جهان هم‌اکنون 109 از 166 کشور در سال 2013 زیر عدد 5 درصد هستند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ولي ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    43 0
    چه خبر ٤٠ هزار تومان نمي صرفه
  • saeed IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    43 0
    یه چیزم بدهکار شدیم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    41 0
    ....در حوزه متوسط قیمت دسترسی کاربران به اینترنت پهن باند، جایگاه 37 جهان را به ایران اختصاص داده است. یه چیزی اینجا به نظرم مشکل داره نه ؟ شما هم این طور فکر نمی کنید
  • سامان A1 ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    26 1
    بلاخره کی قراره ما هم مثل سایر کشورها یه اینترنت درست و حسابی داشته باشیم
  • مهرداد A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    19 1
    سلام لطفا اگر مسلمانی این پیام را بذار مرسی، اول از همه بهترین روش برای در آمد زایی در حال حاضر شبکه اینترنت هست با کوچکترین محاسبه می توان فهمید که سودی که کسب می کنند این همراه اول و ایرانسل و پارس آنلاین و شاتل و غیره میلیاردی هست، پشت این قضیه هم شرکت زیرساخت به همکاری ... می باشد یعنی دیدتان را در زندگی بزرگتر کنید واقعیت مشخص شده ملت بیدار شدند از اختلاس 3000 هزار میلیاردی گرفته تا اینترنت تمام این شرکت ها با هم دیگه پول ملت شریف ایران را می خورند من هم مثل تمام شما دوست دارم ایرانم پیشرفت کنه هزینه اینترنت در ژاپن، آلمان، آمریکا و غیره تازه نامحدود سرعت دانلود و آپلود عالی زندگی عالی دارند.
  • مهرداد A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    15 1
    دوم بهترین منبع درآمد جیب مردم هست چرا ؟ من به شخصه تجربه کرده ام برای مثال گرفتن مالیات از کارمند مثل آب خوردن هست از روی فیش حقوق کم می شود ولی از میلیاردرها و سرمایه داران اصلا نمی تونند به این راحتی مالیات بگیرند آقای x دو مدل حسابدارش حساب می کنه یکی برای خودشان دیگری برای سازمان مالیاتی کشور یا به عبارتی مشارکت می کنند در خیریه ها تا معاف شوند از خیلی از مسائل واقعیت جامعه این شده، کشور ما از لحاظ امنیت بالاست مطمئن باشید ولی از لحاظ اعمال قوانین فقط برای مردم عادی هست، نمونه بارزش کدام قانون به نفع مردم هست در ضمینه اینترنت ؟ کیفیت سرویس ؟ خدمات ؟ پهنای باند ؟ محدودیت هاش ؟ هیچ کدام اینرنت موبایل همه جای دنیا قیمتش بسیار مناسب هست اینجا راه بری باید پول بدی ..
  • مهرداد A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    11 0
    سومین مورد اگر واقعا به فکر ملت هستی تمام این موارد را آقای ناشر بذار ممنون میشم، الان پهنای باند شرکت ها افزایش یافته سرعت ها به سمت مثلا 9 مگ و 16 مگ رفته خیلی از مراکز ارتقاع تجهیزات داده اند این خوب هست ولی اهداف بزرگتر پشت این قضیه هست میزان انتقال اطلاعات از قبیل سنت و ریسیو اطلاعات چندین برار شده پست حجم مصرفی هم قطعا چندین برابر شده بدون آنکه خود شما دقت کنید مثلا من سرویس 512 ده گیگ ماهیانه را داشتم الان مصرفم رفته روی 25 گیگ دقیق محاسبه کردم به وسیله نرم افزار های روز دنیا از برند های معروف ثابت شد این قضیه ولی در عوض این شرکت ها باید علاوه بر ارتقاع حجم سرویس های محدود خودشان را نیز افزایش بدن تا سقف مثلا 20 گیگ ولی این عمل اتفاق نیافتاد تا سودی میلیاردی نصیب این شرکت ها شود.
  • حميد IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    11 0
    چه خبره آقا مگه سر گردنه است ؟ حداكثر هر گيگ بايستي 10 هزار تومان باشد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    3 1
    اگخ بسته نخری 50 تومنه البته با کیلوبایتی 1 ریال اگه بخری 10 تومنه اونم یه روزه ایرانسل...
  • تاجرزاده A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    6 0
    ميشه بخريم چندهزارگيگ نگه داريم تا گرونتركه شد بفروشيم؟ اينطوري هم ما سود ميكنيم وهم مخابرات بجاي چند هزار كاربر با چندتا آدم پولدار مثل ما طرفه حسابه وزحمتش كمترميشه.اين روش توي كشورتوي بورس فلزات وخيلي جاها جواب داده واكنون طرف حساب واردات وصادرات چند نفر هستند وزحمت همه بنگاههاي دولتي هم كمتر ميشه ديگه نميخواهند دنبال پاس كردن جند ميليون طلب بروند.ما خودمون بلديم چطوري به توده مردم بفروشيم.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    2 1
    40 هزار تومان به علت پایین بودن ارزش ریال در مقابل دلار است
  • rahmat1 IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 1
    بابا اینترنت خو ب ارث ....... نیسه یک شبکه جهانی هسته میتون ارزانتردراختیار مردم بگذارن همش خو نباید سود خالص کنن مثل اینکه همه چیز مجانی دراختبار یک قنادی بگذارن بگن حالا شیرینی برای خودت تولیدکن وبفروش.اینا دقیقا دارن همین کار میکنن.