«ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری و چهار فیلم سینمایی در گروه هنر و تجربه روی پرده می‌روند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه هنر و تجربه برای سامان دادن به اکران فیلم‌هایی که به لحاظ ساختار و جذب مخاطب، آثار خاص‌تری نسبت به دیگر تولیدات سینمای ایران محسوب می‌شوند، راه‌اندازی شده است. فعالیت این گروه سینمایی به زودی آغاز خواهد شد و تاکنون اسامی پنج فیلمی که قطعا در این گروه اکران خواهد شد، اعلام شده است: «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری، «اشیا آنچه در آیینه می‌بینید به شما نزدیکترند» به کارگردانی نرگس آبیار، «پوسته» به کارگردانی مصطفی آل‌احمد، «تابور» به کارگردانی وحید وکیلی‌فر» و «دختر.. مادر...دختر» به کارگردانی پناه‌برخدا رضایی.

مسئولان گروه هنر و تجربه در روزهای آتی برنامه مشخص نمایش فیلم‌های این گروه را اعلام خواهند کرد.

نام فیلم

کارگردان

خلاصه داستان

بازیگران

حواشی

«ماهی و گربه»

شهرام مکری

چند دانشجوی دختر و پسر برای شرکت در جشن بادبادک‌بازی در شب یلدا به شمال رفته‌اند. در همسایگی کمپ کوچک آنها کلبه‌ای قرار دارد که سه آشپز یک رستوران ساکنین آن هستند. آشپزها برای پخت غذاهای رستوران به گوشت احتیاج دارند و جز این جوان‌ها کسی در آن اطراف نیست.

بابک کریمی، سعید ابراهیمی‌فر، عبد آبست، فراز مدیری، ندا جبرئیلی و...

 

مکری فیلم خود را در قالب یک پلان 135 دقیقه‌ای ساخته است و شکل روایت فیلم یکی از نکات جذاب آن محسوب می‌شود. فیلم مکری حضور موفقی در جشنواره‌های مختلف داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به جشنواره ونیز اشاره کرد.

«اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند»

نرگس آبیار

این فیلم داستان زنی باردار است که روزمرگی زندگی او با اتفاقی غیرمنتظره در یک مهمانی دگرگون می‌شود.

 

گلاره عباسی، حسام بیگدلو، مهران رجبی، گیتی معینی و فاطمه شکری

این فیلم نخستین ساخته کارگردان «شیار 143» محسوب می‌شود؛ کارگردانی که با دومین ساخته خود در محافل مختلف سینمایی نام خود را مطرح کرده است. «اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» در جشنواره‌های بین المللی نظیر «اکنون خاورمیانه» در فلورانس ایتالیا و شانگهای چین  شرکت کرده است.

«مادر... دختر... مادر»

پناه برخدا رضایی

این فیلم در فضای گندم‌زارهای پاییزی می‌گذرد. زن به یاد دارد در کنار صنوبرهای رقصان به عقد مردش درآمد. اکنون زن در انتظار مردش است، که سالیانی ست از خانه رفته است. زن امید دارد مردش روزی به خانه بازگردد. از زن فقط دستهای استخوانی اش مانده است. با این دستان گیسوان دخترش را شانه می کرد و بر آنها گل شمعدانی می آویخت...

خدیجه رحیمی،‌ صدیقه نظری، جمیله رحیمی و هادی رحیمی

 

---

«تابور»

وحید وکیلی‌فر

این فیلم داستان مردی است که بدنش با امواج الکترو مغناطیسی دچار مشکل می‌شود.

محمد ربانی، مسعود پازوکی، سیدعلی حسینی و علی شیدرنگ

این فیلم در جشنواره‌های مختلفی نظیر ترابیکا در نیویورک  ،ریو در برزیل،  کلن در آلمان،  زاگورا در مراکش، جشنواره فیلم  پوسان و جشنواره بین‌المللی فیلم دو نت پاریس در فرانسه  حضور داشته   و جزو 10 فیلم برتر سال 2013 به انتخاب ایندی وایر بوده است.

«پوسته»

مصطفی آل‌احمد

این فیلم درباره يك زنداني محكوم به مرگ است كه پس از 14 سال زندان و اثبات بي‌گناهي‌اش آزاد مي‌شود و بلافاصله گرفتار طرح و توطئه‌ای می‌شود که مي‌تواند او را يك بار ديگر راهی زندان كند.

حمید فرخ‌نژاد، الناز شاکردوست، مریم کاویانی، حمیدرضا فلاحی

 

---

243243

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    44 1
    بی صبرانه منتظر فیلم خوش ساخت و متفاوت ماهی و گربه هستیم
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    13 1
    ماهی و گربه یک فیلم فوق العاده است و من بسیار متأسفم که خیلی ها به بهونه ی واژه فیلم تجربی هنوز نتونستن این شاهکار رو ببینن