آقای رییس‌جمهور نگذارید نفسهای زرند به شماره بیفتد

علی علویان *

آلایندگی کارخانجات کک و قطران شهرستان زرند به عنوان میراث نامیمون دولت احمدینژاد، 5 سال است که شامه مردم زرند را می‌آزارد. مردمی که انتظار دارند دولت جناب آقای روحانی با توجه به اهتمامی که به موضوع محیط زیست دارد در اسرع وقت این نگرانی جدی آنان را برطرف نماید. تماسهای مکرر مردم و درخواستهای به حق آنان برای انعکاس هر چه بیشتر موضوع موجب شد تا علیرغم پرداختن به این موضوع در نشریات "عصرظهور" و "آینده‌ما"، این مساله مهم در نامهای مکتوب به سمع و نظر ریاست محترم و محبوب جمهور اسلامی ایران رسانده شود. آنچه در ذیل نامه‌ای دراین‌باره به رییس‌جمهور است.

جناب آقای دکتر روحانی رییس‌جمهور معزز و محبوب

سلام علیکم

همه نیک می‌دانیم که این روزها به واسطه فشارهای غیرمنطقی مخالفان سیاسی، که منطقشان در منافع حزبی و شخصی آنها خلاصه می‌شود، فرصت ارزشمند دولت را که تدابیر شایسته‌اش امید را به خانه‌های مردم بازگردانده، اندکی به خود مشغول کرده است اما همانگونه که حضرت شما به خوبی بیان کرده‌اید این حاشیه‌سازی‌ها شما را از رسیدگی به مشکلات و گرفتاری‌های مردم که میراث عملکرد غلط دولت گذشته است، ذره‌ای غافل نکرده و نخواهد کرد و دولت، بدون توجه به این حاشیه‌سازی‌ها تمام همت خود را صرف شناسایی و رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم خواهد نمود چراکه رمز موفقیت دولت در این مساله مهم نهفته است و بس.

با این وصف من از طرف مردمی با شما سخن می‌گویم که با تمام وجود، عشق و ارادت قلبی خود را به نظام و انقلاب در عرصه‌های گوناگون به اثبات رسانده‌اند. شهری که شهرتش را می‌توان در کلام ماندگار رهبر فرزانه انقلاب در وصف مردمان این دیار جستجو کرد که فرمودند: « بنده زرند را به دوازده هزار رزمنده آن در جبهه شناخته‌ام؛ به جوانان پُرشور آن، به شهدای عالیقدر آن، به خانواده‌هایی که پشتیبانی جنگ را در طول دوران دفاع مقدس با گرمی و صفا بر عهده گرفته بودند، شناخته‌ام. زرند را به فتوح و گشایش و شکوفایی امر تعلیم -چه در بخش حوزه، چه در بخش دانشگاه- به زحمتکشی مردم آن در بخش‌های معدنی، به وفاداری آنها به دین، به رغبت آنها به نمازجمعه و اجتماع پُرشور آنها در روز جمعه شناخته‌ام.»

جناب آقای روحانی؛

زرند شهری است با مردمانی نیکسیرت و مردان بزرگی همچون حضرات آیات جعفری، اخوان مکرم انصاری و سرداران شهیدی مانند تهامی، قربانزاده و رشیدی. شهری که بهشت معادن ایران است. شهری که در یک سوی آن طلای سبز است و در سوی دیگرش طلای سیاه. زرستانی که به حق زراوند است. شهری که در کنار صادرات 1000 میلیارد تومانی پسته، امروز به دلیل وجود معادن غنی زغال‌سنگ و سنگ‌آهن، وتلاش ارزشمند نماینده مردم حرکت پر شتاب خود را برای صنعتی شدن آغاز کرده است؛ اما مع‌الاسف به دلیل بی‌تدبیری غیرقابل بخشش مسوولان وقت در دولت آقای احمدی‌نژاد، امروز نفس‌هایش به سختی بالا و پایین می‌رود و نه تنها جانبازان پر شمار شیمیایی‌اش که گرفتار خسخس نفس‌های بی رمق و سرفه‌های خشک سینه مجروح خود هستند بلکه اطفال معصوم و مردان و زنان میانسال و کهنسال زرند نیز اسیر آلایندگی کارخانجات کک و قطرانی شده‌اند که اگر دولت شما برای رفع این معضل، تدبیری عاجل نیندیشد، سونامی سرطان، بهره این مردم نجیب از صنعتی شدن خواهد بود.

جناب آقای دکتر روحانی! باور بفرمایید این سالها، اتاق شهر ما پر شده است از بوی آزاردهنده کارخانجات کک و قطران و گازهای بنزنی که بنا به اظهارنظر صریح مسوولان محیط زیست، سرطانزا هستند. خود فرموده‌اید که مساله محیط زیست اولویت جدی دولت است و امروز مردم نجیب و مظلوم زرند که اوصاف کمال و جمالشان را میتوانید در نماینده فکری این مردم یعنی شخصیت ارزشمند و محبوب حجتالاسلام والمسلمین مجید انصاری جستجو نمایید، انتظار وافر دارند که کلید تدبیر دولت شما بر قفل آلایندگی اتاق این شهر بچرخد.

آقای رییس‌جمهور! ریه‌های مردم این شهر، ثانیه شمار یک هوای پاک و تازه است، تدبیری بیندیشید و نگذارید نفس‌های زرند به شماره بیفتد. لطفا کلید تدبیرتان را چند صباحی سهم مردم زرند نمایید.

سایه عزت دولتتان مستدام
با سپاس و احترام

* مدیر مسوول نشریه آینده ما

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    8 4
    دود و آلودگیش کرمان و خواف و چادرملو و زرند میخورن، پولش و حالش رو اصفهانیا میبرن
  • بی نام US ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    7 1
    مردم زرند واقعا نفسشان به شماره افتاده اما مسئولان با اینکه کک این منطقه را می برند اما ککشان نمی گزد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    6 1
    با سلام حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای علویان نثر زبیا حضرت عالی را خوانم لذت بردم از قلم زیبا حضرت عالی چقدر زیبا نوشته بودی و از حقوق مردم رزند دفاع کرده بودی احسنت