خانه ملت نوشت:

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستگیری جاسوس اوکراینی در نیروگاه بوشهر گفت: این جاسوسی به تحریک آمریکا و انگلیس برای برهم زدن ارتباط ایران و روسیه در آستانه قرارداد ساخت نیروگاه دوم و سوم بوشهر صورت گرفته است.

منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستگیری جاسوس اوکراینی در نیروگاه بوشهر با بیان اینکه طبیعی است که در ترکیب نیروهای روسی در این نیروگاه، از قومیت های مختلف و از کشورهای متفاوت استفاده شود، گفت: اوکراین کشوری وسیع بود که پس از انقباض جغرافیایی مردم آن از شوروی سابق به روسیه تبعید شدند.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان روسی باید مسائل حفاظت اطلاعات را در مورد نیروهای خود در نیروگاه بوشهر در نظر بگیرند، گفت: دستگاه های فنی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران نیز باید هشیاری خود را در این زمینه افزایش دهند.

او با بیان اینکه جاسوسی در نیروگاه بوشهر قطعا به تحریک و شیطنت آمریکا و انگلیس صورت گرفته است، توضیح داد: روسیه خود سازنده این نیروگاه است بنابراین نیازی به جاسوسی برای دسترسی به اطلاعات آن ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه احتمال دارد آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از طراحی این جاسوسی و خریدن این جاسوس اوکراینی به وی دستور داده باشند که ماهیت جاسوسی خود را افشا کند، گفت: آمریکایی ها قصد داشتند با این اقدام ارتباط بین ایران با روسیه را بر هم زده و این کشور را جهت استفاده نکردن از ظرفیت های علمی، فنی و هسته ای روسیه آن هم در آستانه توافقنامه دوم وسوم و ساخت نیروگاه دوم و سوم بوشهر توسط روسیه مجاب کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جزئیات این جاسوسی باید در داخل کشور بررسی شود، گفت: این جاسوس اوکراینی باید با همکاری روسیه و اقدام دستگاه قضایی در کشور محاکمه و تنبیه شود تا طراحان این جاسوسی دیگر جرات چنین اقدامی را نداشته باشند

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    34 2
    ازدامن غرب درامدیم افتادیم دامن روسیه
  • محسن ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    16 12
    آخه روسها كه خودشون كلي كارمند اونجا دارند. ديگه چه نيازي به جاسوس دارند؟؟ هر سؤالي كه بخواهند مي توانند از كاركنان خودشان بپرسند. من نميدانم يك عده چطور بدون يك ذره فكر به روسيه اتحام مي زنند. سابقه دشمني آمريكا و انگليس با ملت ايران بسيار روشن است. اما روسها تا بحال با ما دشمني نكرده اند.بهتر است سابقه شوروي را با روسيه يكي نكنيم.در حالي كه ايران هم پيمان قدرتمند روسيه در منطقه است و به دليل تنشهاي زياد بين روسه و غرب اينكه ما تصور كنيم روسيه دشمن ماست يك تصور اشتباه است. دشمن دشمن ما دوست ماست.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    13 1
    واقعا فكر ميكنين اينارو مردم قبول ميكنند.خوب جاسوس اوكرايني بوده چرا بايد تحويل روسيه شود؟احتمالا ايشون از مخالفين سياستهاي فعلي روسيه در مقابل اوكراين هست كه انگ جاسوسي خورده.
  • کلفت روسيه A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    18 0
    سلام برتو اي نوکر روس. اي کلفت. اي پاچه خار روس. اره کار امريکا و.......بوده نه روسيه. نميگفتي هم مي دونستيم خوشگل من.
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
    16 1
    سفارت روسیه ، لانه جاسوسیه
  • غریبه IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    4 0
    وای بر من ، گر تو آن گمگشته ام باشی که بس دور است بین ما ،،،