نسیم آنلاین نوشت:

نصیری قیداری گفت: اعضای کمیسیون آموزش می‌توانند برای نظارت در کمیته شکایت‌ بورسیه‌‌ها حاضر شوند. معاون حقوقی وزیر علوم گفت: نمایندگان برای داشتن حق رای باید عضو حقوقی کمیته باشند که وزیر علوم تاکنون حکمی جدید در این خصوص صادر نکرده است.

معاون حقوقی وزارت علوم در حاشیه هفتمین جشنواره بین المللی فارابی گفت: این کمیته هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد و تا کنون وزیر علوم حکم جدیدی برای اعضای این کمیته صادر نکرده است. این کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر بورسیه‌ها تا کنون شش جلسه داشته است.

سعدالله نصیری قیداری گفت: کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر بورسیه‌ها تا کنون شش جلسه تشکیل شده است و آخرین جلسه این کمیته پنجشنبه گذشته برگزار شد.

او گفت: تا کنون پرونده‌های مربوط به اشکال تحصیل همزمان و اشتغال را مورد بررسی قرار دادیم که بررسی‌ این نمونه از پرونده‌ها به پایان رسیده و تعدادی از پرونده‌ها نیازمند استعلام از مراجع قانونی است که بعد از استعلام، وضعیت این افراد مشخص خواهد شد.

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: در جلسه آینده این کمیته پرونده مربوط به بورسیه‌هایی که از نظر معدل کارشناسی، کارشناسی ارشد و سن دچار بوده‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرد البته با توجه به اینکه وضعیت و معیارها برای این پرونده‌ها روشن است، بررسی آنها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

نصیری قیداری گفت: با توجه به اینکه اعضای کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر بورسیه‌ها دارای مشغله زیادی هستند ما سعی می‌کنیم جلسات را در روزهای پنجشنبه و بعدازظهرها برگزار کنیم.

او با بیان اینکه تا کنون وزیر علوم تنها برای هشت نفر اعضای کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر بورسیه‌ها حکم صادر کرده است گفت: صدور این احکام قبل از معرفی گزینه‌های کمیسیون آموزش مجلس به وزارت علوم بوده است.

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: تا کنون حکم جدیدی از سوی وزیر علوم برای کمیته کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر بورسیه‌ها صادر نکرده است.

نصیری قیداری در پایان گفت: اگر نمایندگانی از کمیسیون آموزش بخواهند در این کمیته حضور داشته باشند باید به عنوان اعضای حقیقی باشند و اینکه مشخص شود این افراد می‌خواهند نقش نظارتی داشته باشند یا حق رأی داشته باشند.

او گفت: تمامی نمایندگان مجلس که در کمیته کمیته تشخیص مصادیق تجدید نظر بورسیه‌ها حضور دارند به عنوان عضو حقیقی هستند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =