مهر نوشت:

مدیر موسسه فرهنگی هنری امام هادی (ع) از پخت آش نذری ۸۰ تنی به مناسبت ایام ۲۸ صفر در شیراز خبر داد و گفت: برای این پخت حجیم ترین آش دنیا محسوب می شود ۷۰۰ نفر مشارکت می کنند.

محمد اسدی شامگاه یکشنبه در جمع خبر نگاران بیان کرد: امسال سیزدهمین سال است که در روز ۲۸ صفر پخت این آش انجام می شود و امسال نیز به پخت و پخش ۸۰ هزار کیلو آش نذری اقدام اقدام خواهیم کرد.

او بابیان اینکه در روزهای نخست طبخ آش نذری ۲۸ صفر تنها با تعداد ۳ نفر و به مقدار تنها ۱.۵ تن آغاز شد، گفت: خوشبختانه امسال پس از گذشت ۱۳ سال قادرخواهیم بود با حضور عزاداران و مساعدت دوستداران آن پیامبر(ص) با حضور ۷۰۰ نیرو ظرف مدت ۳ شبانه روز، ۸۰ هزار کیلو آش نذری را به عنوان تبرک بین عزاداران در بوستان خلدبرین توزیع کنیم.

مدیر موسسه فرهنگی هنری امام هادی (ع) در خصوص مقدار هزینه آش نذری ۸۰ تنی گفت: تمامی مبالغ آن با کمک های مردمی که مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان خواهد شد از سوی عزاداران تامین می شود.

او با یادآوری اینکه هرساله تعداد زیادی از اهالی فارس به دلیل عشق وارادت قلبی به ائمه اطهار (ع) به این مکان مراجعه و در پخت آن همت می گمارند، گفت: امسال افراد می توانند با مراجعه به روابط عمومی گروه فرهنگی هنری امام هادی (ع) پس از ثبت نام اعلام آمادگی کنند تا بتوانیم تمامی علاقمندان را در تهیه پخت این نذری شرکت دهیم.

اسدی با اشاره به اینکه این آش نذری بعنوان بیشترین مقدار نذری جهان در شیراز طبخ می شود، اعلام کرد: مسئولان این موسسه هیچگاه به دنبال به ثبت رساندن آن نبوده و تنها هدفشان برای این است که ارادات قلبی عزاداران اهالی فارس را علام کنند زیرا در پخت این مقدار نذری تمامی مواد این آش از سوی ارادتمندان ائمه اطهار (ع) تهیه می شود.

افرادی که تمایل به کمک های مالی در جهت پخت این نذری را دارند می توانند از طریق شماره حساب ۳۷۲۴۴۷۵ بانک رفاه کارگران به نام موسسه فرهنگی مذهبی کمیل واریز کنند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن RO ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    2 6
    انشالله سال دیگه آماده میشه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    6 2
    120 میلیون تومان؟؟؟؟؟؟؟؟
  • فاطمه A1 ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    2 2
    درسته ما شیرازیا به تنبل بودن مشهوریم اما اگ یه مسولیت باشه درست انام میدیم