قائم مقام وزیر راه: ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر پایان سال ۹۴ تکمیل می‌شود

ایرنا نوشت:

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: کار ساخت یک میلیون و 700 هزار واحد از دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت به اتمام رسیده و 90 درصد آن تا پایان سال 94 به متقاضیان تحویل می شود.

احمد اصغری مهرآبادی عصر دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان یزد اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری، عزم ملی بر تکمیل واحدهای مسکن مهر در سراسر کشور است و پرونده این طرح در سال 94 و 95بسته می شود.

وی با بیان اینکه در این فرایند تلاش و جدیت بر این است تا طرح ها به سرانجام برسند، اضافه کرد: در سراسر کشور تکمیل واحدهای مسکن مهر را به جد دنبال می کنیم و انصاف حکم می کند از دوستان قبلی که این کار را شروع کرده اند تشکر کنیم.

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه مسکن مهر از بزرگترین طرح های مسکن کشور بعد از انقلاب اسلامی است، گفت: در این طرح دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن در یکهزار و 130شهر کشور ساخته شده یا در حال ساخت است.

مهرآبادی در تشریح مشکلات موجود در روند تحویل مسکن مهر خاطرنشان کرد: در مقطعی در برخی از نقاط کشور و قبل از نیمه دوم 91 که تورم کمتر بود مسکن مهر را با 50 میلیون ریال نیز به مردم تحویل دادیم اما بعد از آنها مشکلاتی بوجود آمد.

این مسوول اضافه کرد: خوشبختانه در مسکن مهر همکاری نزدیک بانک مسکن سبب شده تاکنون از 480 هزار میلیارد ریال قرارداد بسته شده که امسال به 500 هزار میلیارد ریال رسیده بیش از 435 هزار میلیارد ریال به این طرح پرداخت شود.

وی اضافه کرد: هر طرحی معایب و محاسنی دارد مثلا بدهی بالای این واحدها برای تکمیل بخش خدمات رسانی ولی الان همه باید کمک کنیم تا این طرح که از حد ما خارج بود هر چه زودتر تمام شود.

این مسوول، از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز درخواست کرد تا با اختصاص بودجه ای مناسب ، دولت را در تکمیل طرح و ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر کمک کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سه هزار میلیارد ریال از طرف وزارت نیرو برای خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر اختصاص یافته که از مهر ماه پرداخت آن در استان ها آغاز شده است.

مهرآبادی افزود: برای انجام خدمات زیربنایی، ساخت مسجد، مدرسه و کلانتری در مجموعه های مسکن مهر به 56 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به ضرورت ساخت مسجد و مدرسه در مجموعه های مسکن مهر یادآور شد: ساخت 300 باب مدرسه و 300 مسجد را در طرحهای مسکن مهر سطح کشور شروع کرده ایم که اکنون 100 باب مدرسه و 90 مسجد از این تعداد آماده است.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه ای بدون خدمات زیربنایی اجازه افتتاح ندارد، اظهار کرد: انتظار داریم بقیه دستگاه های خدمات رسان به صورت ویژه پیگیر مسایل و مشکلات مسکن مهر باشند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به چند مصوبه از شورای پول و اعتبار تاکید کرد: افزایش تسهیلات 200 و 220میلیون ریالی به 250 و 250 میلیونی به 300 میلیون ریال و اجازه استفاده از پول وصول تسهیلات به مدت سه سال برای تسریع در روند پیشرفت مسکن مهر از مهمترین این مصوبات بود.

در پایان این جلسه چند مصوبه با نظر مساعد قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به تصویب اعضا رسید.

افزایش تسهیلات 250 به 300 میلیون ریالی برای واحدهای بالای 70درصد پیشرفت و تقسیط نشده ، اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای آسفالت و آماده سازی پنج هزار واحد مسکن مهر ، تخصیص یارانه برای 150واحد ، اختصاص مبلغی برای سه واحد مشکل دار و تخلیه شده اشکذر و اختصاص تسهیلات 250 میلیونی برای واحدهای مشکل دار بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) استان از عمده ترین این مصوبات بود.

در این جلسه اعضا به بیان مشکلات موجود در مسیر اتمام طرح مسکن مهر استان یزد پرداختند.

در استان یزد از مجموع 24هزار واحد مسکن مهر ساخته شده 17هزار واحد واگذار شده و هفت هزار واحد باقیمانده نیز تا پایان سال آینده افتتاح می شود.

پیش از این جلسه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی 2017واحد مسکن مهر استان یزد در سه شهر یزد، تفت و مهریز به بهره برداری رسید. ک/4

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    4 13
    پردیس چی شد۰۰۰۰ سه ساله هنوز خبری نیست
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    13 1
    وام 80 ميليوني چي شدددددد مسكن اجتماعي چي شددددد وعده جديد چي شدددددد