باشگاه خبرنگاران نوشت:

برخی از مکان‌های تفریحی مورد علاقه جوانان می‌توانند به شدت باعث آسیب دیدن یکی از حواس مهم پنجگانه در بدن افراد شود.

کارشناسان هشدار می‌دهند به طور متوسط 40 درصد از نوجوانان و جوانان در دنیا در معرض آسیب دیدگی دائمی شنوایی خود به دلیل وجود سطوح مخرب و بالای صدا در مکان‌های شلوغ مانند استادیوم‌های ورزشی، کلاس‌ها و باشگاه‌های ورزشی و مراکزی از این قبیل هستند.

گفتنی است، سازمان بهداشت جهانی WHO هشدار داده است که شدت و بلندی صدا، مدت زمان گوش دادن به اصواتی مانند موسیقی و بویژه گوش دادن به موسیقی توسط هندزفری می‌تواند آسیب خطرناک به حس شنوایی افراد وارد کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان بویژه به افرادی که به طور دائم از وسایلی مانند MP3-Player استفاده می‌کنند هشدار می‌دهند که استفاده از این وسیله حتی به مدت یک ساعت می‌تواند شنوایی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

کارشناسان عدم استفاده از هندزفری در مکان‌های پر سر و صدا و یا حداقل استفاده از هندزفری مهار کننده صدای محیط اطراف را توصیه می‌کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد حتماً سعی کنند در طول روز زمانی برای استراحت گوش خود در نظر بگیرند و حتماً بعد از استفاده از هندزفری بویژه به دلیل افزایش درجه حرارت آن که سبب ابتلای گوش به انواع عفونت‌ها و حتی آلرژی‌های پوستی می‌شود به تمیز نگه داشتن آن اهمیت فراوانی دارد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا BE ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    2 0
    هر ۵ حس یا فقط یکی؟
  • محمد IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    1 0
    من هیچ فقط از هندز فری استفاده نمیکنم
  • ایرانی A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    4 0
    کاش از همون کارشناسان بپرسید که برای کارگران صنایع فولادی که روزانه 12 ساعت در معرض سر و صدای بسیار مهیب با حقوق ماهیانه 600 تومن قرار دارند چه توصیه ای میکنند؟
  • بی نام IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    3 0
    بازم تیتر بی ربط با محتوا و فریب مخاطب؟