رییس هیات نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورایاری های شهر تهران آخرین وضعیت بررسی صلاحیت های کاندیداهای شورایاری ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمد سالاری با اشاره به جلسات بررسی صلاحیت های کاندیداهای شورایاری ها گفت: از مجموع 13815 نفری که موفق به دریافت کد رهگیری ثبت نام در انتخابات شورایاری ها شده بودند ، 1654 نفر توسط هیات اجرایی مرکزی انتخابات رد صلاحیت شدند و تعداد 108 نفر نیز بدلیل عدم احراز صلاحیت در وضعیت بلاتکلیف بودند . هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شورایاری ها پس از وصول این لیست ها با برگزاری جلسات شبانه روزی و تشکیل کمیته های تخصصی مرکب از کارشناسان برجسته حقوقی مسلط به امور انتخابات اقدام به بررسی تک تک پرونده های ارائه شده نمود .
سالاری گفت: تعداد قابل توجهی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در اصل بدلیل نداشتن یکسال سابقه سکونت و یا عدم احراز حسن شهرت رد شده بودند. پس از بررسی های دقیق ،مطابق با آیین نامه اجرایی انتخابات که به تصویب شورای شهر تهران رسیده و توسط فرمانداری تهران مورد تایید قرار گرفت بود و همچنین منطبق بر استعلام از مراجع 4 گانه ، کمیته انضباطی و ستاد هماهنگی شورایاری ها نهایتا در جلسه روز چهارشنبه مورخ 13 اسفند ماه 93 که به مدت 6 ساعت به طول انجامید، صلاحیت 1661 نفر از مجموع لیست های مذکور(رد صلاحیت شده و عدم احراز ) که جمعا بالغ بر 1762 نفر بود، توسط هیات نظارت مرکزی تایید شد.
رییس هیات نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورایاری های شهر تهران گفت: به منظور تعیین صلاحیت 101 نفر باقیمانده که 24 نفر آنان اقدام به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه ننموده اند و صلاحیت آنها احراز نشده است بررسی های دقیق تری در حال انجام می باشد بطوریکه این هیات با تک تک این تعداد کاندیداها بصورت حضوری جلسه تشکیل می دهد تا هیچگونه حقی از کسی ضایع نگردد.
رییس هیات نظارت گفت: در جلسه فردا روز شنبه هیات نظارت تکلیف مابقی کاندیداها مشخص و به هیات اجرایی اعلام خواهد شد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    2 0
    الان هر چی کشتی گیر و ورزشکاره میان بالا بدون تحصیلات مرتبط