تسنیم نوشت:

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران بر لزوم دقت در به تصویر کشیدن چهره شهدا بر دیوارهای شهر تاکید کرد و افزود: نباید بر روی هر دیوار و یا مکانی چهره شهدا را ترسیم کنیم و باید حرمت شهدا در این مورد نگه داریم.

وی ادامه داد: وقتی جایی فرسوده ویا نازیباست، چرا باید از چهره شهدا برای آنجا خرج کنیم؟ چرا باید تصاویر این انسانهای بزرگ را گاها بر روی مناطقی ترسیم کنیم که هیچ جلوه‌ای ندارند. گاها کشیدن این تصاویر به نوعی بی‌حرمتی به شهدا محسوب می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید در تصویر کردن چهر‌ه شهدا دقت لازم را داشته باشیم، اظهار کرد: گاهی نیز با مواردی روبرو هستیم که در آن تصویری از شهید بر جایی نقش بسته که چندان زیبا کشیده نشده و یا به صورت نه چندان مطلوب انجام شده است.

چمران اضافه کرد: باید در ترسیم کردن چهره شهدا از روی عکس‌ها نیز دقت لازم به کار برده شود و در این زمینه با خانواده شهدا باید مشورت شود و یا در صورت عدم دسترسی به خانواده آن شهید باید بهترین عکس‌های آن شهید را برای ترسیم نقاشی در نظر گرفت.

وی همچنین بر لزوم توجه به کیفیت مواد به کار برده در ترسیم چهره شهدا نیز تاکید کرد و گفت: علاوه بر موارد مختلفی که برای ترسیم چهره شهدا باید در نظر گرفته شود، لزوم توجه به ماندگاری و کیفیت نیز یکی از مهم‌ترین موارد است که باید با آن توجه ویژه‌ای شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: گاهی متاسفانه به دلیل کیفیت مواد به کار برده شده در ترسیم چهره شهدا بر روی دیوارها و یا مناطق مختلف شهر شاهد آن هستیم که این تصاویر به مرور دچار فرسودگی می‌شود و این مطلب شایسته شأن شهدا نیست.

چمران با اشاره به اینکه تصاویری که بر روی اماکن مختلف شهر نقش می‌بندد باید مورد توجه همه مردم باشد، افزود: در ترسیم هر تصویری باید حد وسط را در نظر بگیریم. بدین معنا که این تصاویر برای همه مردم جذابیت داشته باشد و از دیدن آن لذت ببرند و البته این تصاویر جلوه‌ای زیبا به شهر بدهند.

وی خاطر نشان کرد: تصاویر شهدا در اماکن مختلف شهر علاوه بر جلوه‌ای که به محل زندگی ما می‌دهند، سبب می‌شود تا برکت را در شهری که زندگی می‌کنیم شاهد باشیم و این زیبایی را هر روز ببینیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این گفت‌گو خاطره‌ای مربوط به برادر شهیدش تعریف کرد و گفت: کاظم اخوان از عکاسان دواران دفاع مقدس یک عکس زیبا را از برادر شهیدم گرفته که بسیار آن را دوست دارم و این عکس برای ترسیم همواره مورد توجه من بوده است. در آن عکس برادرم زیر گلوله باران شدید دشمن در حالی که لبخندی بر لب دارد در قاب آن تصویر ماندگار نقش بسته است.

جمال کامیاب به عنوان رییس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نقش بستن چهره شهدا بر روی اماکن مختلف شهر را کم‌ترین ادای دین به آنها دانست و گفت: شهدا بر گردن تک‌تک ما حق دارند و شاید ترسیم چهره شهدا بر روی دیوارهای شهر کوچک‌ترین کار برای گرامی‌داشت و البته ادای دین به این بزرگ‌مردان باشد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا تصاویر شهدا را بر روی مناطق مختلف شهر نقش کنیم تا همواره به یاد داشته باشیم چه کسانی برای پاسداشت ایران و اسلام جان خود را فدا کردند.

رییس سازمان زیباسازی شهرداری شهر تهران با بیان اینکه برای نقش کردن چهره شهدا بر روی مناطق مختلف شهر علاوه بر کمیت، بر روی کیفیت نیز تاکید شده، اظهار کرد: برای ترسیم چهره شهدا بهترین و مطلوب‌ترین کیفیت را در بخش مواد مورد استفاده در نظر گرفتیم تا در اثر گذشت زمان این نقاشی‌های دیواری دچار تخریب نشوند.

کامیاب اضافه کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم و نقش بستن چهره شهدا بر روی مناطق مختلف شهر سبب می‌شود تا هر روز به یاد داشته باشیم این آرامش و امنیت و بسیاری دیگر از آن چیزهایی که امروز داریم را مدیون چه کسانی هستیم.

وی تصریح کرد: برای ترسیم چهره شهدا تلاش کردیم تا به صورت کارشناسی مناطق مناسبی را در نظر بگیریم و البته از بهترین کیفیت برای نقاشی این چهره‌ها استفاده کنیم.

تمام توجه و تمرکز مسولان شهری بر ترسیم هرچه زیباتر و البته استفاده از مواد مناسب برای نقاشی چهره شهداست. با این حال گاها در مواردی نیز ترسیم چهره شهدا به صورت نه چندان مطلوب مشاهده شده که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک برخی از آن ها ترمیم و یا دوباره کشیده خواهند شد.

47302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    4 0
    یک کار جالب روی یکی از تابلوهای شهرمان دیدم نوشته بود:" خیابان آمل به یاد شهید طاهریان" و عکس آن شهید بزرگوار کنار اسم خیابان نصب شده در بقیه مکانها هم این میتواند یک الگو باشد. ضمناً این اصلاً شایسته نیست که اسامی مطهر ائمه روی بزرگراهها و میادین گذاشته میشود که مردم گاهی برای اختصار مجبورند آنها را به حالت بی حرمتی بیان کنند یا وقتی روی کارت ویزیت یا تبلیغات اصنافی مثل چاه بازکنی میآید و بعد در جوی خیابان انداخته میشود نمیدانم چرا به این مساله توجه نمیشود یا ...