مولاوردی در کارگروه تخصصی امور بانوان آذربایجان شرقی در تبریزگفت: عدالت جنسیتی به دور از افراط و تفریط ، وضعیت زنان را بهبود می بخشد و برای اینکه این موضوع به عنوان الگویی جهانی تبدیل شود باید در عمل به آن پرداخت و تنها در گفتار و شعار خلاصه نشود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت تدبیر و امید برای تامین منافع زنان به بهترین شکل ممکن به دنبال اجرای عدالت جنسیتی است.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت بشهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی امور بانوان آذربایجان شرقی در تبریز افزود: عدالت جنسیتی به دور از افراط و تفریط ، وضعیت زنان را بهبود می بخشد و برای اینکه این موضوع به عنوان الگویی جهانی تبدیل شود باید در عمل به آن پرداخت و تنها در گفتار و شعار خلاصه نشود.

او با اشاره به موفقیت دکتر سودابه داوران استاد گروه شیمی دارویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص دریافت جایزه نانو فناوری یونسکو اظهار کرد: خانم داوران نمونه ای از توانمندی های زن ایرانی را به جهانیان نشان داد و مایه افتخار زنان ایران و به خصوص آذربایجان است.

مولاوردی اظهار کرد: با توجه به اینکه هنگام روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به پایان برنامه توسعه پنجم نزدیک می شدیم و مقدمات تدوین برنامه توسعه ششم از سال 93 فراهم شد، در همین راستا شناخت اجمالی و کلی وضع زنان و خانواده در کشور و آسیب شناسی از وضع موجود در دستور کار قرار گرفت تا با شناخت درست متناسب با این وضعیت به تدوین برنامه توسعه ششم بپردازیم.
وی خاطر نشان کرد: این امر موجب تدوین و ترسیم اطلس زنان و خانواده در کشور شده که با اتمام تحلیل های نهایی بزودی ارائه خواهد شد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به سفرهای استانی ریاست جمهوری، 31 گزارش از 31 استان کشور در خصوص وضعیت زنان تهیه و در اختیار رییس جمهوری قرار گرفته تا متناسب با نیاز هر استان برنامه ریزی های اساسی صورت گیرد.
وی با اشاره به وضعیت نگران کننده زنان سرپرست خانوار و آمار رو به رشد آنان، افزود: با توجه به بیکاری 82 درصدی آنان و تهدید آسیب ها، بالارفتن سن ازدواج و تغییر الگوی سرپرستی خانوار از مطلقه و بیوه به زنان و دختران مجرد که سن ازدواجشان بالا رفته، از موضوعات مهمی است که مورد توجه دولت قرار دارد.

مولاوردی با اشاره به وضعیت نگران کننده زنانی که درگیر اعتیاد هستند و زنان بهبود یافته، اظهار کرد: در این خصوص برنامه های مختلفی با مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی شده ولی نیازمند عزم ملی در خصوص رسیدگی و پرداختن به این موضوع مهم هستیم.

او با بیان اینکه توانمند سازی زنان و دختران روستایی از اهداف دیگر دولت است، افزود: در مورد زنان روستایی تفاهمنامه های مختلف با وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسیده و در حال امضای تفاهمنامه با معاونت ' توسعه روستایی و مناطق محروم و عشایری ' معاون اول رییس جمهور هستیم.


معاون رییس جمهوری با اشاره به ضرورت بیمه زنان خانه دار، اضافه کرد: محاسبه کار خانگی به عنوان شغل و ارزشگذاری کار خانگی زنان که سالهاست از سوی دولت های مختلف مطرح و به نتیجه ای نرسیده از جمله موضوعاتی است که به دنبال تحقق آن هستیم تا بدین طریق بتوانیم بیمه زنان خانه دار را در جامعه عملی کنیم.

او افزود: قوانین حمایتی از زنان در مورد افزایش مرخصی زایمان، دورکاری و بازنشستگی پیش از موعد از جمله مطالبات زنان است که باید اجرایی شود.

مولاوردی با اشاره به تصویب این قانون در اواخر دولت گذشته، اضافه کرد: به جرات می توان گفت طی 21 ماه گذشته از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بیشترین پیگری ما در خصوص اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان و بیمه زنان خانه دار بوده که به دلیل بار مالی این قانون تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.

او در این خصوص یادآوری کرد: دستگاه های اجرایی که تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند این قانون را اجرا می کنند و دستگاه هایی که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند به دلیل تحمیل بار مالی از اجرای آن سرباز می زنند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه این تسهیلات و امکانات برای زنان در سراسر دنیا اجرا می شود، گفت: متاسفانه بر اساس آمار 74 هزار زن به دلیل استفاده از این قانون در کشور از کار خود اخراج شده اند و ضروری است مشوق های لازم در کشور برای کارفرمایان فراهم شود تا بدین طریق امنیت شغلی برای زنان ایجاد شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =