۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته یک میلیون و 570 هزار نفر متولد شدند و جمعیت کشور نسبت به سال 92، 64 هزار نفر اضافه شد. یک میلیون و 730 هزار بارداری سال گذشته اتفاق افتاد که یک میلیون و 530 هزار مورد از آن منجر به فرزندآوری شد.

دکتر محمداسماعیل مطلق، در نشست خبری وزارت بهداشت به مناسبت هفته دولت گفت: مرگ نوزادی سال گذشته کاهش پیدا کرد. آخرین آمار اعلام شده 10 مورد در هر 100 هزار تولد زنده بوده است. مرگ مادری نیز 19 مورد در هر 100 هزار تولد زنده است. برای بارداری‌های زیر 18 سال و بالای 35 سال مراقبت‌های ویژه‌ای در نظر خواهیم داشت.

مطلق در خصوص افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به 9 ماه، گفت: لایحه‌ای در این خصوص توسط وزارت بهداشت و معاونت امور زنان ریاست جمهوری تدوین شده است که طبق آن برای زنان 9 ماه و برای همسران آنها 14 روز مرخصی در نظر گرفته شده و در کمیسیون فرهنگی تصویب شده است. وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت این طرح را آغاز کرده‌اند. سایر وزارتخانه‌ها نیز به مرور آن را انجام می‌دهند. هدف ما این است که شرکت‌های خصوصی هم این طرح را آغاز کنند.

وی ادامه داد: در سال 93 نسبت به 92، 5.85 درصد کاهش مرگ کودک زیر پنج سال داشتیم. همچنین شاخص تغذیه انحصاری با شیر مادر نیز به میزان 30.77 درصد افزایش پیدا کرده است. بیشتر از 55 درصد مادران نیز تا شش ماه اول تولد نوزادان خود فقط به آنها شیر می‌دهند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =