مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از تجهیز هزار و 200 مدرسه روستایی استان به امکانات ورزشی خبر داد و گفت: نخستین پژوهش‌سرای روستایی در کشور نیز در یکی از روستاهای این استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، جعفر پاشایی در نشست بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بناب با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش استان حمایت و تقویت آموزش و پرورش بناب است؛ اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های مالی دولت قدم‌های خوبی در آموزش و پرورش استان و بناب برداشته شده و تلاش کرده‌ایم در تمام حوزه‌ها در سال‌های اخیر شاهد جهش خوبی باشیم.

وی افزود: تا آذرماه سال 92 تنها در 18 ناحیه پژوهش‌سرای دانش آموزی داشتیم ولی ظرف دو سال و نیم گذشته توانستیم تعداد آنها را در سطح استان به 40 پژوهش سرا افزایش دهیم.

پاشایی تصریح کرد:نخستین پژوهش‌سرای روستایی در کشور نیز در یکی از روستاهای این استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تا سال 94 یکصد و دو پژوهش‌سرا در سطح کشور راه‌اندازی شده است که 45 درصد پژوهش‌سراهای ایجاد شده در کشور در استان آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی شده است.

پاشایی سپس با اشاره به برگزاری موفق جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز در آذربایجان شرقی گفت: تا سال 92 تنها چهار جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان تشکیل شده بود که صرفاً در اردیبهشت ماه امسال 20 جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان آذربایجان‌شرقی تشکیل و طی این 20 جشنواره 75 میلیارد تومان در قالب خیرین به احداث مدارس در استان کمک شد.

وی از تجهیز یک‌هزار و 200 مدرسه روستایی استان به امکانات ورزشی خبر داد و افزود: مجمع خیرین بانوان مدرسه‌ساز در شهرستان بناب جزو مجمع خیرین نمونه در استان است و سعی خواهیم کرد مجمع خیرین بانوان مدرسه‌ساز بناب را تقویت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اذعان به اینکه از مهر ماه امسال 750 نفر نیروی فرهنگی جدید در نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان تقسیم خواهند شد اظهار امیدواری کرد، در تقسیم‌بندی نیروها نسبت به استفاده از نیروهای بومی در بناب اقدام شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =