۰ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۱
صدور کارت اعتباری برای کشاورزان

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان: صدور کارت اعتباری برای کشاورزان را از دیگر مزایای عضویت در باشگاه کشاورزان اعلام کرد و افزود: کشاورزان در زمان تهیه نهاده‌ها گاهی با مشکلات مالی مواجه می‌شوند که نیازمند دریافت تسهیلات از بانک‌ها هستند براین اساس و به منظور تسهیل روند تهیه نهاده‌ها با بانک کشاورزی استان رایزنی‌هایی صورت گرفته تا این تسهیلات در قالب کارت‌های اعتباری به کشاورزان داده شود

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حسین فضلی، مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: سالانه حدود 100 تا 120 هزار تن کود شیمیایی در استان توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که مصرف کود شیمیایی در سالهای اخیر به دلیل بالا رفتن قیمت نسبت بر میانگین مصرف کاهش یافته است.

فضلی با بیان اینکه وظیفه اصلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین و تدارک، حمل و نقل و توزیع نهاده‌های کشاورزی برای کشاورزان است تصریح کرد: این شرکت در استان همدان 60 کارگزار فعال دارد.

وی یادآور شد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزان در استان همدان سالانه 29 هزار تن کود ازت، 11 هزار تن کود فسفات و یک‎هزار و 690 تن کود پتاس را تولید می‎کند.

وی با بیان اینکه پیش‎بینی می‌شود تا پایان کشت بهاره 80 هزار تن کود بین کشاورزان استان توزیع شود، افزود: علاوه بر سه کود تکلیفی، 22 نوع کود غیر تکلیفی مورد نیاز کشاورزان نیز توزیع می‌شود.

فضلی تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون و در سال زراعی جاری سه هزار و 400 تن بذر مورد نیاز کشاورزان تامین و تدارک شده است که این بذور شامل پایه‎های مختلف بذری، ارقام مادری و ارقام گواهی شده دیم و آبی می‌شود.

وی ادامه داد: کنترل کیفی کودهای شیمیایی و غیر شیمیایی از فعالیت‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزان است که در استان همدان پایش از انواع کودهای شیمیایی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: در راستای کشت دانه‌های روغنی ارقام هیبرید خارجی و داخلی در بین کشاورزان توزیع شده است و هدف شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این است که کالایی که به دست کشاورز می‎رسد به موقع و با کیفیت باشد و زمانی که کشاورز نیاز دارد کالا به دست او برسد.

وی گفت: ظرفیت انبار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی 20 هزار تن است و سعی شده هر سال بین 15 تا 20 هزار تن ذخیره کود داشته باشیم اما هم اکنون 18 هزار تن ذخیره کود کشاورزی در انبار شرکت وجود دارد.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه پیگیر راه‌اندازی باشگاه کشاورزان در استان همدان هستیم افزود: این باشگاه وظیفه دارد کالای مورد نیاز کشاورز را تهیه کند و نحوه زمان آموزش، چگونگی آموزش را به کشاورزان آموزش دهد.

فضلی با بیان اینکه این باشگاه اطلاعات مورد نیاز را نیز باید از صفر تا صد در اختیار کشاورز قرار دهد افزود: طرح راه‌اندازی باشگاه کشاورزان در استان همدان آغاز شده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

فضلی هدف از راه‌اندازی باشگاه کشاورزان را ایجاد ارتباط نزدیک و دوسویه با کشاورزان دانست و گفت: در این راستا خط ارتباطی 1559 راه‌اندازی می‌شود که زیرساخت‌های مخابراتی آن هفته آینده نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان عنوان کرد: کشاورزان با عضویت در این باشگاه می‌توانند از خدماتی همچون خدمات آموزشی، ثبت سفارشات، اطلاع از تغییرات اقلیمی و آزمون خاک به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =