آملی‌لاریجانی در دیدار رئیس و مسئولان قوه‌قضاییه با رهبر انقلاب: ورودی زندانها ۲۰درصد کاهش یافته است

عصر امروز (چهارشنبه) حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با رئیس و مسئولان قوه قضاییه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه گزارشی از مهمترین اقدامات و فعالیتهای این قوه بیان کرد.

آیت الله آملی لاریجانی، حجم خدمات قوه قضائیه را گسترده خواند و در این خصوص به رسیدگی به بیش از ۱۴ میلیون پرونده به دادگستریها و شوراهای حل اختلاف و ارائه بیش از ۷۰ میلیون خدمات ثبتی در سال گذشته اشاره کرد.

رئیس قوه قضائیه، «تشدید نظارت بر عملکرد قضات و کارکنان» و «مبارزه جدی با فساد به منظور تأمین سلامت دستگاه قضایی» را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: «برخورد بدون ملاحظه و مقتدرانه با مفاسد اقتصادی» از جمله پرونده متهمان نفتی و رسیدگی به پرونده های معوقات کلان بانکی و «ایجاد امنیت اقتصادی برای تولید و سرمایه‌گذاری» از مهمترین سیاستها و اقدامات دستگاه قضا است.

آیت الله آملی لاریجانی همچنین با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی بر کاهش تعداد زندانیان گفت: در این خصوص دستورالعمل جامع و دقیقی تدوین شده است و به دنبال مجازاتهای جایگزین حبس هستیم و ورودی زندانها نیز ۲۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس قوه قضائیه همچنین به فعالیتهای انجام شده در خصوص «پیشگیری از جرم»، «برنامه‌محوری»، «تنقیح و اصلاح قوانین» اشاره کرد و کمبود بودجه و نیروی انسانی را از مشکلات قوه قضائیه دانست.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =