مهر نوشت:

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به رشد 40 درصدی معاملات مسکن در مهرماه امسال نسبت به سال گذشته گفت: پیش بینی می‌شود در ماه‌هاي باقي مانده از سال 93 حجم معاملات خرید و فروش و اجاره در مقايسه با مدت مشابه سال92 افزایش یابد.
حسام عقبایی با اشاره به وضعیت معاملات در بازار مسکن گفت: هر چند معاملات مسکن با ورود به ایام محرم با کاهش طبیعی مواجه می شود اما پیش بینی می‌شود در ماه‌هاي باقي مانده از سال 93 حجم معاملات خرید و فروش و اجاره در مقايسه با مدت مشابه سال92 افزایش یابد.

او گفت: هر چند در مهر امسال معاملات مسكن نسبت به شهريور كاهشي بود اما خريد و فروش آپارتمان در مقايسه با مهر سال گذشته، بيش از 40 درصد افزايش پيدا كرد كه اين رشد نشان‌دهنده فاصله از عمق ركود مسكن است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با تاکید بر ثبات قیمت‌ها همزمان با افزایش تعداد معاملات در پاییز، گفت: از ابتدای سال 93 تا انتهای مهرماه، بيشترين نقل و انتقالات اجاره در شهر تهران، در ماه تیر صورت گرفته است. در تيرماه امسال 21 هزار و 290 فقره اجاره‌نامه در بنگاه‌هاي املاك شهر تهران تنظيم شده و در شهریور ماه نيز به عنوان دومين ماه پرمعامله در بازار اجاره، تعداد 19 هزار و 970 اجاره‌نامه در بنگاه‌ها براي اجاره‌نشين‌ها صادر شده است.

او با بیان اینکه امسال تعداد معاملات مسکن در مقایسه با سال گذشته در تهران و در کل کشور افزایش داشته است، گفت: هر چند هنوز بازار معاملات مسکن در حالت رکود قرار دارد اما خیز خروج از رکود در معاملات دیده می‌شود.

عقبایی با اشاره به اینکه در مهرماه 93، در مجموع 14 هزار و 216 قرارداد اجاره در تهران منعقد شده است، گفت: در شهریور امسال 72 هزار و 960 قرارداد اجاره در کل کشور منعقد شده است که این میزان در تیرماه، 79 هزار و 492 قرارداد و در مهرماه 50 هزار و 470 قرارداد بوده است.

او با بیان اینکه کاهش تعداد معاملات اجاره در مهرماه به دلیل خروج از فصل طلایی جابه جایی‌ها و کاهش تقاضا از سوي اجاره‌نشين‌ها، موضوعی طبیعی است، گفت: هر چند ورود به فصل سرما در مورد تعداد معاملات خرید و فروش مسکن نمی‌تواند عامل کاهشی محسوب شود اما بازار اجاره با کاهش تقاضا مواجه می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد ثبات قیمت ها در بازار اجاره هستیم، بیان کرد: در اغلب موارد می‌بینیم که مالکان در قیمت‌های پیشنهادی خود تخفیف‌هایی هم اعمال می‌کنند.

عقبایی گفت: به رغم کاهش تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در مهرماه نسبت به شهریور 93، حجم معاملات در مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. در تهران نیز 13 هزار و 403 قرارداد خرید و فروش در مهرماه 93 به ثبت رسیده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 9 هزار و 248 قرارداد بوده است.

او با اشاره به کاهش تعداد قراردادهای اجاره در مهرماه 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل، در تهران گفت: حجم قراردادهای اجاره در مهرماه 92، معادل 14 هزار و 577 قرارداد بوده است که امسال به 14 هزار و 216 قرارداد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، گفت: البته کاهش قراردادهای اجاره به معنای کاهش مستاجر و افزایش قدرت خرید نیست، بلکه ممکن است اغلب مستاجران امسال قراردادهای خود را تمدید کرده یا زودتر از مهرماه اقدام به جابه جایی کرده‌اند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    12 11
    اين بازارگرمي املاكه واسه آمادگي گرانتر كردن ملك، اما مردم ديگه حواسشون هست و پول بابت قيمتهاي كاذب نخواهند داد
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    10 10
    به خدا دروغه
  • hadi A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    14 10
    چرا اصرار دارین بگین اوضاع مسکن خوبه؟ من خودم سازندم وضعیت بازار خیلی افتضاح و هیچ رشدی هم نداره
  • تارا A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    7 7
    یاابالفضل...بازدوباره شروع شد.....