شرق نوشت:

دومرد که مرتکب جنایت‌های جداگانه شده‌اند پس از تایید حکم قصاص توسط دیوانعالی کشور در یک‌قدمی چوبه‌دار قرار گرفتند.
یکی از این متهمان مردی به نام کاوه است که با انگیزه ناموسی دست به جنایت زده است. مردی آذر سه‌سال قبل به پلیس مراجعه کرد و خبر داد پسر 24ساله‌اش به نام فرید ناپدید شده است. کارآگاهان برای یافتن ردی از این جوان وارد عمل شدند و قبل از هر کاری به بررسی فهرست مکالمات تلفنی او پرداختند. در این مرحله از تحقیقات مشخص شد فرید آخرین‌بار با زنی به نام هدیه تماس گرفته است. کارآگاهان سراغ هدیه رفتند و از او درباره جوان مفقود شده پرس‌وجو کردند. زن جوان ابتدا مدعی شد چنین شخصی را نمی‌شناسد اما هنگامی که تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفت، اسرار جنایت را فاش کرد.
هدیه گفت: «شوهرم با همدستی پسر عمویش، فرید را به قتل رساندند. فرید میوه‌فروش دوره‌گرد بود و هرازگاهی به محله ما می‌آمد و از او خرید می‌کردم. هیچ مشکلی وجود نداشت تا اینکه یک‌شب وقتی شوهرم به سفر رفته بود او به خانه ما آمد و به‌زور به من تعرض کرد. وقتی شوهرم از سفر برگشت ماجرا را برایش تعریف کردم و او فرید را با کمک پسرعمویش به قتل رساند.»
ماموران بعد از اطلاع از جزییات قتل، شوهر هدیه و متهم دیگر را بازداشت کردند. همسر هدیه اتهامش را گردن گرفت و گفت: «وقتی همسرم به من گفت فرید به او تعرض‌کرده است تصمیم گرفتم از وی انتقام بگیرم به همین دلیل موضوع را با پسرعمویم در میان گذاشتم و او هم قبول کرد در کشتن فرید به من کمک کند. ابتدا هدیه با فرید تماس گرفت و او را به خانه کشاند سپس ما به او حمله کردیم و من وی را با چند ضربه چاقو کشتم. در ادامه جسد را از شهر بیرون بردم و آن را به آتش کشیدم تا شناسایی نشود.»
متهم دیگر پرونده نیز اظهارات پسرعمویش را تایید کرد. وقتی پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد اولیای‌دم مقتول خواستار قصاص قاتل شدند. شوهر هدیه نیز اتهام قتل را پذیرفت و ماجرا را یک‌بار دیگر توضیح داد اما زن جوان وقتی در جایگاه قرار گرفت، رازی تازه را فاش کرد و گفت: «مدتی بود از فرید خرید می‌کردم و به این ترتیب رابطه‌ام را با او شروع کردم. ما با هم در ارتباط بودیم تا اینکه دچار عذاب وجدان شدم و به دروغ به شوهرم گفتم فرید به من تجاوز کرده است.»
هیات‌قضات بعد از پایان محاکمه متهم ردیف اول را به اتهام قتل به قصاص و به جرم جنایت در میت به دوسال حبس، 74ضربه شلاق و یک‌دهم دیه محکوم کردند. هدیه نیز به اتهام معاونت در قتل به 15سال زندان و به اتهام رابطه نامشروع به 99ضربه شلاق و متهم ردیف سوم به جرم معاونت در قتل به 15سال حبس محکوم شد. این رای با اعتراض متهمان در اختیار قضات شعبه15 دیوانعالی کشور قرار گرفت و سرانجام به تایید رسید.
دومین مردی که در آستانه مجازات قرار دارد مردی به نام هاشم است که همسر برادرش را با ضربه چاقو به قتل رسانده است. مردی خرداد سال گذشته در تماس با پلیس خبر داد برادرش به نام صمد، همسر او را به قتل رسانده است. وقتی کارآگاهان تحقیقات را آغاز کردند متوجه شدند صمد مردی معتاد است که در خانه مقتول با استفاده از چاقو دست به جنایت زده است. شوهر مقتول در بازجویی‌ها گفت: «برادرم در کارگاه من کار می‌کرد اما مشکلاتی ایجاد کرده بود. روز حادثه ما خانه نبودیم وقتی به منزل رسیدیم دیدیم وسایل خانه کاملا به هم ریخته است فهمیدم صمد در نبود ما به آنجا آمده و این کار را کرده به او تلفن زدم و گفتم نباید به خانه ما بیاید اما او دوباره به آنجا آمد و مشغول جمع‌کردن وسایل خودش شد. در این هنگام صدای جیغ همسرم را شنیدم و فهمیدم صمد او را زده است به‌سرعت به سمت همسرم دویدم و او را غرق در خون دیدم. وی را سریع به بیمارستان رساندم اما پزشکان نتوانستند کاری انجام دهند.»
ماموران در ادامه تحقیقات سراغ صمد رفتند و او را بازداشت کردند. این مرد در بازجویی‌ها اتهام قتل را قبول کرد و گفت: «من با برادرم کار می‌کردم اما همسر او در روابط ما دخالت می‌کرد و اجازه نمی‌داد برادرم حقوق من را بپردازد به همین دلیل با او اختلاف داشتم. روز حادثه نیز مواد مصرف کرده بودم و اصلا حال خوبی نداشتم. وقتی به خانه برادرم رفتم با همسرش مشاجره کردم و او را با چاقو زدم.»
این متهم نیز در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد که رای صادره به تایید دیوانعالی کشور رسید.
بنا بر این گزارش دو محکوم به مرگ اگر نتوانند رضایت اولیای‌دم مقتولان را جلب کنند به‌زودی پای چوبه‌دار خواهند رفت.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    15 سال زندان برای 2 نفر و اعدام و شلاق صرفاً برای یک ماجراجویی و لذت بی ارزش، واقعاً جای تآسف داره
    • یه نفر A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      از این جمله ای که گفتی من خودم به شخصه نفهمیدم که دقیقا کدوم طرفی هستی؟
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    399 2
    عجب آشفته بازاریست دنیا...
  • خشایار A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    36 47
    و باز هم مثل همیشه پای یک زن در میان است .
  • شهر هرت نیست... IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    5 0
    اگر قانون خیلی جدی و بی طرفانه با این مسائل به دقت و موبه‌مو رسیدگی نکند، آن‌گاه در آینده سنگ رو سنگ بند نخواهد شد. قانون و محکمه می‌بایست همچون کوه پشت عدالت بایستد و کوتاه نیز نیاید... تمام این ماجراها و نحوه‌ی قضاوت در رابطه با آنها از پیش به دقت تعیین شده است.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    12 2
    هر دو باید مجازات بشن حقشون
  • کارو A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    15 2
    آخه چرا؟ خدایا به این ملت یه کم عقل و شعور بده . واقعا که جامعه ما داره به چه سمتائی میره مطمئنم بازم از این داستانها خواهیم شنید این خانه از پی ویران است . . .
  • لطفی A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    24 3
    ارتباط نا مشروع و 99 ضربه شلاغ ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    6 1
    منم به شخصه نفهمیدم
  • وحید ES ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    92 0
    من یا سوال دارم:اگر کسی به همسر فردی تعرض کرد،اون فرد باید چیکار کنه؟
    • بی نام US ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      26 8
      از طریق مراجع قانونی شکایت کنه
    • بهنام64 A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      16 2
      شکایت کنه طرف رو میگیرند آزمایش های لازم انجام میشه به نظر قاضی میرسه برای اجرای حکم
    • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      32 0
      اینکه تعرض نبوده .رابطه نامشروع و پنهانی یک زن شوهردار با یک مرد غریبه است. در اینگونه موارد شوهر زن باید ببینه میتونه با یکزن زناکار زندگی کنه یا نه؟
    • خخخخخ IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      24 5
      بره به دادگاه شکایت کنه. و البته چون مدارکش کافی نیست ماده 1258 ق.م.، بره بادکنک هوا کنه. لپ کلام: یه جای کار میلنگه. حداقل اگه دلیلش ناموسی بود باید اعدام رو بردارن. حبسی، چیزی... اعدام خوبه ولی نه همیشه و نه برای همه قتل های عمدی. برای جانی ها. جانی شخصی است که معتاد است به کشتن
  • مهدی نارمک IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    20 7
    این خانوم به اتهام معاونت در قتل به 15سال زندان و به اتهام رابطه نامشروع به 99ضربه شلاق ...؟؟؟ شخصا فکر میکنم که در این ماجرای تاسف انگیز هر دو طرف هم خانوم و هم مقتول به یک اندازه مقصر بودند ولی یک طرف ماجرا به قتل رسیده و طرف دیگه ، 15 سال دیگه آزاد میشه تازه اگر تا چند سال دیگه مشمول عفو نباشه ....
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    20 3
    شماره تماس فریدو خانمه از کجا داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    25 1
    از شر شیطان نفس به خدا پناه میبریم.
  • امیر ارسلان IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    27 21
    بدبخت شوهره... نمیدونم چندتاتون متاهل هستین که اونایی که مجردن نمیفهمن حرفمو وقتی یکی به زنت تعرض میکنه تو دیگه نمیتونی زندگی کنی چون صبح تا شب فکر خیال داغونت میکنه برا این مورد چی کار باید کرد؟ شکایت باید کرد؟ با کدوم عدله ؟ اصلا مگه زمان واست میگذره منم بودم همین کارو میکردم. مرگ از این زندگی بهتره
    • بی نام A1 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      53 7
      نه ، حرفت اشتباه است ، هر وقت ديدي كه زنت بهت خيانت كرد براي هميشه پرونده اش را از زندگيت پاك كن، محترمانه بگو شما به من علاقه نداشتي برو با همون كه انتخاب كردي ، چون اطمينان داشته باش دوباره بهت خيانت ميكنه و شايد يه روزي تو را هم بكشد ، البته گاهي هم آقايان خيانت مي كنن ، اينه كه ازدواج براي ما مجردها سخت شده كه حتي رسيدن به سن تجرد قطعي را بهتر مي دانيم .
  • نرگس IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    27 43
    خدایا به همه جوانان همسر صالح عطا کن