نسیم آنلاین نوشت:

سردار احمدی مقدم در نشست فصلی روسای راهور ناجا گفت: شماره گذاری خودروهای جدید در سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است. حلقه مفقوده در کاهش تصادفات مدیریت ایمنی است. افزایش قیمت سوخت هیچ تاثیری در کاهش سفرها نداشته است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم با تاکید بر اینکه برای کاهش تصادفات رانندگی باید نگاه جامع و برنامه بلند مدت به موضوع راه داشته باشیم، گفت: تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود چهار تا پنج میلیون گردشگر خارجی به کشور وارد شوند و میزان سفرهای بین شهری نیز افزایش داشته باشد بنابراین باید به موضوع مدیریت سفر توجه داشته باشیم.

او در ادامه نسبت به اینکه دستگاه متولی امداد در جاده‌های کشور نداریم، گفت: طی جلسه‌ای با رئیس جمهور راهکارهایی عملی جهت کاهش تصادفات برای وی مطرح کردیم که در صورت محقق شدن آنها می‌توانیم 20 درصد تصادفات را کاهش دهیم و این راهکار از طریق همکاری دستگاه‌های متولی و توافق بر سر برنامه‌ها جهت کاهش تصادفات است.

فرمانده ناجا در ادامه با بیان اینکه افزایش جریمه و افزایش سوخت نیز محرکی در جهت کاهش تخلفات است، گفت: هر زمانی که جریمه‌ها را افزایش داده‌ایم درآمد راهنمایی رانندگی کاهش یافت و میزان تخلفات نیز اندک شد.

سردار احمدی مقدم ضمن لزوم نظارت بر مراکز معاینه فنی در کشور گفت: در حال حاضر این مساله به مضحکه‌ای تبدیل شده و برخی با ارائه برگه معاینه فنی بدون بررسی خودرو در پی کسب درآمد شده‌اند. لذا مجلس و دولت باید برای مدیریت این بخش چاره‌ای بیندیشند و متولی ایمنی مراکز مشخص شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372912

برچسب‌ها