این سه نفر 20 روز با مرگ فاصله دارند/"مرگ" این 3 خواهر و برادر تعطیلی نوروز و کاغذبازی نمی‌شناسد

یک هفته گذشت و هنوز حتی "یک مسئول" هم سراغی از این سه نفر که حالا با مرگ ۲۰ روزی فاصله دارند نگرفته است.

چند روز پیش بود که  کلی از درد و رنج بیماری نادرشان گفتند و اینکه یک ماه دیگر بیشتر زنده نمی‌مانند...(اینجا)

 

شبنم، کسری و پارسا سه خواهر و برادری هستند که بیماری نادرشان را از عوارض شیمیایی دوران جنگ به ارث برده‌اند و حالا هزینه تامین داروی آنها تنها برای زنده ماندن به یک میلیارد تومان در سال رسیده است.

 

یک میلیاردی که تا همین امسال از طریق گلریزان ایل و طایفه جمع می‌شد اما حالا خرجشان واقعا کمرشکن شده و دیگر کسی توان تامین این هزینه سنگین را ندارد و حالا از اینجای کار به بعد باید دولت و مسئولین کاری کنند تا این سه که اهل همین خاک و دیارند و به عنوان یک ایرانی سهمی دارند، حداقل نفس بکشند...

 

اما با گذشت یک هفته از انتشار گزارش زندگی پردردشان و وضعیت بیماری که روز به روز دارد به مرگ نزدیکشان می‌کند حتی یک مسئول هم سراغشان را نگرفته و کاری برایشان نکرده و باز این مردم بودند که ولو با یک تماس دل گرمشان کردند.

 

ایمان شیخیایی مدیر برنامه‌های این سه خواهر و برادر  با بیان اینکه بعد از رسانه‌ای شدن گزارش بیماری و وضعیت این سه نفر، تنها تماس های مردمی داشته‌اند، گفت: متاسفانه هیچ یک از مسئولین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هیچ کاری نکردند و حتی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ملاقات این سه نفر نیامد و سراغی از آنها نگرفتند.

 

شیخیایی تاکید کرد: مرگ این سه نفر کاغذبازی اداری و تعطیلات نوروزی بر نمی‌دارد و این سه نیاز به اقدام اورژانسی دولت در رسیدگی به وضعیتشان دارند.

 

وی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم که خدای نکرده بعد از مرگ این سه نفر مسئولین بگویند ما خبر نداشتیم یا اگر زودتر باخبرمی‌شدیم فلان کار را می کردیم. این سه نفر فعلا از دولت می خواهند که نفس بکشند و آنها دستگاه اکسیژن ساز می‌خواهند.

 

شیخیایی در خصوص آخرین وضعیت شبنم، کسری و پارسا، گفت: متاسفانه از بین این سه نفر کسری وضعیت وخیم تری دارد بطوری که طحال او چهار تیکه شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین قلب او باز و بزرگ و خارج از قفسه سینه قرار گرفته و فشار ریه‌های او تا حد زیادی بالا رفته است و اگر به موقع آمپول تزریق نکند فوت می‌کند.

 

شیخیایی تصریح کرد: با معایناتی که پزشکان انجام داده‌اند وضعیت کسری حاد تشخیص داده شده است و حداقل باید دستگاه اکسیژن ساز برای او تهیه شود.

 

وی با بیان اینکه این سه نفر تنها تا 18 فروردین ماه دارو دارند، گفت: حتما باید تا روز 18 فروردین ماه داروی اینها خریداری شود و زمانی برای این کار نداریم و این سه نفر نمی‌توانند منتظر کاغذبازی‌های اداری بمانند و باید سریع به وضعیت آنها رسیدگی شود.

 

شیخیایی تاکید کرد: این سه نفر فعلا تنها می‌خواهند نفس بکشند و بنابراین باید دستگاه اکسیژن ساز برای آنها تهیه شود که قیمت هر دستگاه هم 27 میلیون تومان است.

 

وی تصریح کرد: با مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی آنها عنوان کردند که این سه نفر بروند و در بیمارستان اکسیژن بگیرند اما از آنجا که این سه نفر مو و مژک در راه تنفسی ندارند نمی‌توانند در محیط بیمارستان آن هم به مدت 16 تا 20 ساعت در روز بمانند زیرا تمام عفونت‌های بیمارستانی جذب بدن آنها می‌شود.

 

وی افزود: از طرفی اینکه اینها هر روز روزی 20 ساعت بخواهند به بیمارستان بیایند و در بیمارستان بمانند و اکسیژن بگیرند عملا غیرممکن است و قطعا این کار آنها را از همین زندگی پردردی هم که دارند ساقط می‌کند.

 

شیخیایی در خصوص وضعیت پارسا هم به بزرگ شدن طحال او اشاره کرد و افزود: با تصویربرداری که در بیمارستان امام حسین (ع) کرمانشاه انجام دادیم مشخص شده که طحال کسری سه برابر بزرگ شده و احتمال ترکیدن آن وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: این بزرگ شدن طحال قطعا به اندام‌های دیگر او نیز فشار وارد می‌کند و حتما باید اقدام پزشکی صورت گرفته و طحال او خارج شود و علاوه بر این کبد او هم نیاز به جراحی دارد.

 

خبرگزاری ایسنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 520046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شايان IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    287 3
    اي داد برمن كسي هست به فرياد برسد اينها مجروحان جنگ تجميلي هستند.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    330 4
    به جای این که به فوتبالیست های بی مصرف میلیاردی پول بدید یکمی خرج این 3 نفر بکنید
    • نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
      55 2
      هم فوتبالیستهای بی مصرف هم بازیگران بی مصرف
    • بی نامی RO ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
      51 0
      دوست عزیز فوتبالیست های میلیاردی را ماها درست کردیم ماها بهشون بها دادیم، از عطسه کردن....... فلان بازیکن خبر درست میکنن و ما با شوق و ذوق دنبال میکنیم ، ما یه سری از افراد را بت کردیم و .....، در صورتی کی خیلی از مسایل انسانی را فراموش کردیم یا توجه ای بهشون نداریم
  • عليرضا منافزاده A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    37 0
    با سلام ، من مطمئن نيستم ارقام مربوط به هزينه دستگاه اكسيژن ساز از كجا در امده است. ولي چون خود ما دستگاه اكسيژن ساز أمريكا يي وارد و ميفروشيم ، قيمت دستگاه پنج ليتري حدود ٣ ميليون و ١٠ ليتري ان ٧ ميليون است. حاضرم با شرائط خيلي أسان و بدون انكه كوچك ترين فشار مالي به اين خانواده عزيز وارد شود در اختيار انها قرار دهم. كافي است به من يك ايميل بفرستند. ارزوي سلامتي دارم. عليرضا
  • محسن IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    37 0
    آقا جان مادرتون یه شماره کارتی یه چیزی بگین ما در حد توانمون کمک کنیم . میلیونی نه اما در حد توانم با حقوق کارمندی میتونم ماهانه یه مقدار واریز کنم . قطره قطره که جمع بشه به هیچ کس فشاری هم نمیاد و این سه عزیز و هموطن ما با ما رو ی این خاک پر از عشق و معرفت زندگی میکنن
  • رعنااصفهانی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    33 0
    حالا که مسوولین کمک نمیکنند چرا ما مردم ایران بهشون کمک نکنیم ؟ واقعا متاسفم برای مسوولان این سه نفر بخاطر اسایش همین مسوولان مجروح شده اند اون وقت مسوولان سکوت کرده اند
  • ناشناس A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    22 0
    اون مسئولینی که دارن هزار میلیارد هزار میلیارد تو حساباشون جابجا میکنن رو کاری ندلرم،اونایی که حداقل با یه امضا میتونن به داد این آدمایی یادگاریشون از جنگ اینه برسن،کمکشون کنن
  • ساروی A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    22 1
    گوش عالم و آدم رو با تبلیغات بی دروپیکرتون کر کردینمن خودم چند سالی تو مناطق غرب زندگی کردم۰اونجاها مردم خیلی درگیر عوارض باقیمانده از جنگ هستن۰ کمتر خانواده ای هستن که شهید یا جانباز نداده باشند۰خیلی از مردم در بمباران های عراق پدر مادر و۰۰۰از دست دادن و خیلی هاشون هنوز که هنوزه زندگی اسف باری دارندباید قبول کرد که اونا خواسته و خیلی هاشون ناخواسته درگیر این بلا و مصیبت شدنددولت هم فقط تبلیغات جنگ رو داره به نفع خودش سوق میده و علنا کاری نکرده و تنها بخش قابل توجهی از مردم رو به اونها بدبین کرده۰به خدا افراد بازمانده از جنگ یا همون ایثارگران جامعه خیلی وقته فراموش شدن ۰۰۰این رسمش نیست۰۰۰
  • ساده RO ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    26 0
    واااای چقدر دردناکه؛ چه زندگی سختی
  • سینا A1 ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
    23 0
    شماره حساب بدید حداقللللللل ملت بجنبید تو صفحه های اجتماعی . انقدر مصرف کننده بی خاصیت بودن بسه برامون