ایسنا نوشت:

سفیر ترکیه در عراق اعلام کرد که طی روزهای آتی همکاری نظامی و امنیتی میان بغداد و آنکارا برای مقابله با داعش آغاز می‌شود. این درحای است که استاندار نینوای عراق نیز اعلام کرده که ترکیه به عملیات آزادسازی شهر موصل می‌پیوندد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، فاروق قیماقجی، سفیر ترکیه در عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی در استان بابل حمایت کشور خود را از تروریست‌های داعش تکذیب کرد و گفت: عراق امروز در مرحله بسیار سختی قرار دارد و ترکیه همواره در کنار عراق بوده و از این کشور در مبارزه با داعش حمایت می‌کند. آنچه در رسانه‌ها درخصوص حمایت آنکارا از داعش آمده است، هیچ صحتی ندارد.

وی گفت: آنکارا برای مقابله با داعش مصمم است و تاکنون مانع ورود 10 هزار تروریست به ترکیه شده و 1200 تن دیگر را از کشور اخراج کرده است. همچنین 800 کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان عراقی ارسال کرده و تلاش می‌کند تا کمک‌های بیشتری را به استان‌های کربلا و نجف ارسال کند.

وی افزود: ترکیه هم‌اکنون میزبان 200 هزار آواره عراقی است و ازعراقی‌هایی که بخواهند به این کشور بیایند استقبال می‌کند.

در همین راستا ایثل النجیفی، استاندار نینوای عراق اعلام کرد که قرار است ترکیه به عملیات بازپس‌گیری موصل بپیوندد و برای نیروهای عراقی سلاح و تجهیزات نظامی بفرستد.

وی افزود: دولت ترکیه آمادگی خود را برای حمایت از عراق در جنگ علیه داعش اعلام کرده است. ما از مدت‌ها پیش منتظر این موضع ترکیه بودیم و این موضع همزمان با تغییر سیاست آمریکا در قبال سوریه اتخاذ شده است.

اظهارات ایثل النجیفی به دنبال سفر اسامه النجیفی، معاون رئیس‌جمهوری عراق و برادر اثیل النجیفی به آنکارا و دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر این کشور ایراد شد.

نیروهای عراقی قرار است عملیات نظامی گسترده‌ای را طی ماه‌های آتی برای آزادسازی موصل آغاز کنند؛ عملیاتی که گفته می‌شود بزرگترین عملیات علیه تروریست‌های داعش در عراق است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =