یوسفیان: آخوندی مستحق استیضاح نیست/ استیضاح طیب نیا با مذاکره حل می شود

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح وزرای راه و شهرسازی و اقتصاد اعلام وصول نشده است.

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به استیضاح های مطرح شده در هفته های اخیر در مجلس از جمله استیضاح وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:.ظاهرا موضوع این استیضاح با پس گرفتن تعدادی از امضاها از سوی برخی نمایندگانی که خواستار استیضاح آخوندی بودند، منتفی شده همکاران ما متوجه شده اند که آقای آخوندی مستحق استیضاح نبوده و نیست.

وی با بیان اینکه بنده مخالف این استیضاح بودم افزود: عملکرد وزیر راه و شهرسازی بینی و بین الله عملکرد بسیار خوبی است و خوشبختانه همکاران ما در این موضوعات فشار وارد نمی کنند و خدا را شکر استیضاح در حال حاضر متوقف شده است.

بررسی استیضاح طیب نیا در کمیسیون اقتصاد

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت استیضاح علی طیب نیا وزیر اقتصاد نیز یادآور شد: این موضوع نیز در کمیسیون در حال بررسی  است و هنوز طرح استیضاح  از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا این استیضاح نیز منتفی خواهد شد؟ گفت: مشخص نیست اما احتمال دارد که این استیضاح نیز همچون استیضاح آقای آخوندی با صحبت و مذاکره حل و فصل شود و نیازی به استیضاح نباشد.

نماینده مردم آمل و لاریجانی در خانه ملت در پاسخ به این سئوال که آیا دنبال کردن استیضاح وزراء از سوی نمایندگان را در سال پایانی مجلس نهم به صلاح می دانید، تصریح کرد: به هر حال  قانون، قانون است و این طور نیست که بگوییم در سال پایانی مجلس این  مسائل متوقف شود و آن طرف در دولت هم بگویند که تا آغاز به کار مجلس دهم در سال آینده ما هیچ پاسخ گویی نداشته باشیم.

 وی افزود: سئوال اینجاست که چه زمان باید به این مسائل و کاستی ها رسیدگی شود چراکه اگر شش ماه یا یک سال اول بگویند که دولت تازه سر کار آمده است، استیضاح معنی ندارد وآخر هم بگویند که شش ماه یا یک سال به پایان عمر دولت یا مجلس مانده است، باز هم نمایندگان کوتاه بیایند، معنی ندارد.

اختلاف دولت و مجلس قابل لمس نیست

یوسفیان تاکید کرد: وظیفه، وظیفه است و حتی اگر نماینده ای در لحظه آخر حضور خود در مجلس نیز احساس کرد باید از وزیری درباره مسئله و مشکلی سئوال کند یا طرح استیضاحی را امضاء کند باید به وظیفه نمایندگی اش عمل کند  چراکه انجام وظیفه هیچ گاه زمان نمی شناسد و اگر اینطور بود قانون اساسی وظایف نظارتی مجلس را در زمان های خاص تعطیل می کرد و می گفت 6 ماه مانده به پایان دوره، دیگر استیضاح نکنید در حالیکه این حرف ها قابل قبول نیست و اگر کشور مشکل دارد، باید مشکلات را به رخ  مسئولان کشید، حتی اگر روز آخر باشد.

این نماینده مجلس، تعامل مجلس و دولت  را خوب ارزیابی کرد  گفت: زمانی که میان جلسات مشترک مجلس و دولت فاصله می افتد ، سوی این تعامل مقداری پایین می آید و کم فروغ می شود اما خوب است همین که در حال حاضر با اختلافی که سر برجام میان دو قوه وجود داردکه برجام به مجلس بیاید یا نیاید، اختلافات در حدی نیست که قابل لمس باشد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    4 1
    آخوندی فرد صاحبنظری هست اما مدیر خوبی نیست.