۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

مهر نوشت:

دانشیار بازنشسته دانشگاه تهران با اشاره به این‌که تنها ۲۰ درصد پوشاک مصرفی در کشور به تولید داخل است، گفت: باید به کشاورزان، تولید کنندگان و صنعتگران داخلی توجه شود.

ابراهیم رزاقی عصر چهارشنبه در مناظره اقتصادی با موضوع تحریم یا ناکارآمدی دولت که در دانشگاه بوعلی همدان برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن از لحاظ اقتصادی به کشور حمله می‌کند، همه مردم باید در جریان قرار گیرند.

وی با بیان این‌که تا زمانی که ایران هزینه‌های تجملی را می‌پردازد، در حق تولیدکننده داخلی ظلم می‌شود، بیان داشت: افرادی که با عنوان واسطه جنس را با قیمتی متفاوت از قیمت خرید تولیدکننده، به مصرف‌کننده عرضه می‌دارند، آگاهانه و غیرآگاهانه به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند.

رزاقی با اعلام این مطلب که دولت باید با نظارت بر مساله اقتصاد کشور، از منافع مردم دفاع کند، اذعان داشت: در تهاجم اقتصادی که از طریق واردات و یا سیاست‌های دلالانه صورت می‌گیرد، برنده افرادی هستند که پول بیشتری دارند.

دانشیار بازنشسته دانشگاه تهران با بیان این‌که وقتی صنایع ماشینی در چارچوب سرمایه‌داری رشد کنند، باعث بروز مشکلاتی می‌شود، گفت: بقای نظام سرمایه‌داری بر این اساس است که این نظام صنعتی نشود.

رزاقی، مصرف‌گرایی را نتیجه حمایت نکردن از تولید ملی دانست و ادامه داد: یک مسوول باید منافع ملت را در نظر بگیرد.

وی با بیان این نکته که باید جنگ اقتصادی را به مردم متذکر شد، اذعان داشت: فقر، بیکاری، فساد و موارد دیگر از مشکلاتی است که همه در اثر تهاجم در جنگ اقتصادی ایجاد می‌شود.

دانشیار بازنشسته دانشگاه تهران با اشاره به این مطلب که دشمن همواره منافع خود را در نظر دارد و حتی در این زمینه جنایت و خیانت هم می‌کند، افزود: باید مردم کشور را آگاه کرد تا مسوولان از منافع ملی و تولید داخلی دفاع کنند.

رزاقی با بیان این‌که از قبل انقلاب تا امروز ۳۳ هزار روستا در ایران خالی از سکنه شده است، عنوان کرد: ۲۵ هزار روستا در ایران دارای جمعیتی کمتر از ۲۰ خانوار هستند که به دلیل عدم حمایت از تولید آنها مجبور به رهاسازی روستا شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که تنها ۲۰ درصد پوشاک مصرفی در کشور تولید داخل است، گفت: باید به کشاورزان، تولید کنندگان و صنعتگران داخلی توجه شود.

دانشیار بازنشسته دانشگاه تهران دولت را مسوول اداره اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: همان‌طور که در صنایع دفاعی و هسته‌ای کشور دولت وارد شد تا نتیجه حاصل شود، در عرصه اقتصاد نیز حضور دولت بیشترین تاثیر را دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در ادامه با بیان این‌که تحریم‌ها در موضوع اقتصاد کشور بی اثر نبود، اظهار داشت: تحریم‌ها باعث بروز مشکلاتی در کشور شده است.

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =