تراز بازرگانی ایران مثبت شد و واردات کالا به کشورمان در فروردین ماه سالجاری 23 درصد کاهش یافت.

واردات كشورمان در مدت ياد شده به يك ميليارد و 971 ميليون دلار رسيد كه اين ميزان واردات 23 و 8 صدم درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همچنين در فروردين ماه امسال ميزان صادرات غير نفتي كشورمان به 2 ميليارد و 731 ميليون دلار رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه پارسال 7 و 77 صدم درصد كاهش داشت . 

بنابراين گزارش،آمار تجارت خارجي كشورمان نشان مي دهد كه در فروردين ماه امسال فعالان اقتصادي به ميزان 760 ميليون دلار بيشتر از واردات انواع كالا صادر كرده اند.

اقلام عمده صادرات غير نفتي در مدت ياد شده شامل پلي اتيلن، پروپان و قير نفت بوده وعمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين ،عراق ، امارات متحده عربي، افغانستان وهند بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به ذرت دامي با سهم 5 و 28 صدم درصدي از كل ارزش واردات ، جو با 2و75 صدم درصد، برنج با 2 و41  صدم درصد ، ماشين ها و دستگاه هاي مكانيكي با 1و93صدم درصد و موز با 1 و 65 صدم درصد اختصاص داردو عمده كشورهاي صادركننده كالا به ايران هم در فروردين ماه امسال به ترتيب شامل چين، امارات متحده عربي، كره جنوبي، تركيه و هند بوده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =