در صحن علنی امروز شورای شهر، بحث شورایاریها و ردصلاحیت شدن برخی از نامزدهای این انتخابات، درگرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اسماعیل دوستی در این جلسه گفت: امیدواریم مشکل رد صلاحیت ها شده ها، حل شود.

بلافاصله این تذکر با واکنش مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر مواجه شد. او در بررسی آماری موضوع تایید صلاحیت شورایاری ها این آمار را ارائه کرد: در بررسی اول پرونده 12161 نفر برای شرکت در انتخابات شورایاری ها بلامانع شد و 1654 نفر دارای نقص پرونده و مواردی اینگونه ای بودند.

او در ادامه گفت: در مرحله دوم، 700 از افرادی که مشکل مربوط به آدرس و محل سکونت داشتند با اصلاحیه مصوبه شورا، مشکلشان حل شد. 300 نفر نیز در ادامه بررسی شد و در نتیجه از 13815 نفر داوطلب 13129 نفر تایید شدند.

طلایی در توضیحات خود، به این نکات هم اشاره کرد:» 684 پرونده از کل پرونده ها در دست اقدام داریم ، ضمن اینکه این یک امر طبیعی است و در دوره سوم که از هیچ مرجعی استعلام نداشتیم 500 نفر رد صلاحیت شدند.ولی افرادی بودند که دارای نقص پرونده ومانند این بودند.

او در پایان توضیحات خود به پای بندی شورا به آیین نامه انتخابات شورایاریها، اشاره کرد و گفت: به دلیل پای بندی به اجرای قانون، ایستاده ایم ولی می توانستیم در مرحله اول آن 700 نفر را خودمان حل کنیم، ولی ایستادیم تا آیین نامه را اجرا کنیم که با تعاملات خوب این مشکلات را حل کردیم. هنوز هم کسی را به عنوان رد صلاحیت اعلام نمی کنیم پرونده هاشان دارای نقص و ایراد است و باید بروند از مراجع پاسخ بگیرند تا حل کنیم. متاسفانه این فضایی که ایجاد شده، موضوع خوبی نیست.

چمران هم در بخشی از سخنانش، به موضوع شورایاریها اشاره کرد و گفت: برخی از دوستان هم نمی دانیم چرا این فضاسازی را به وجود آوردند که چون نمی خواهیم وارد حاشیه شویم، از آن می گذریم.

مرتضی طلایی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر نیز خبر ردصلاحیت برخی از نامزدهای شورایاری به خاطر رویدادهای سال 88 را تکذیب کرد و گفت: چنین چیزی ما ندیده ایم و خبر نداریم.

انتخابات شورایاریهای تهران، روز جمعه 22 اسفندماه برگزار می شود.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =