مسافران از فردا در میدان ولیعصرو شهرک شریعتی سوار مترو می‌شوند

ایرنا نوشت:

بهره برداری از ایستگاه های میدان ولی عصر(عج) و شهرک شریعتی از خط سه مترو فردا (دوشنبه) طی آیینی با حضور شهردار تهران آغاز می شود.

محمدباقر اسدی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه شش شهرداری تهران، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خط سه مترو تهران با وصل کردن جنوب غرب پایتخت به شمال شرق، نقش بسزایی در کاهش ترافیک این محدوده دارد افزود: این خط از نقاط پر ترافیک از جمله میدان راه آهن، میدان منیریه، چهارراه ولی عصر(عج)، میدان ولی عصر(عج) و میدان فاطمی عبور می کند و با خطوط یک، چهار، شش و هفت مترو دارای تقاطع است.

وی با اشاره به عملیات عمرانی در ایستگاه میدان ولیعصر(عج ) گفت: در این ایستگاه با زیربنای 34 هزار مترمربع، 170 هزار متر مکعب خاکبرداری شده و 10 هزار تن میلگرد، 65 هزار مترمکعب بتن استفاده شده است.

رضا زلفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 19 نیز در خصوص بهره برداری از ایستگاه شهرک شریعتی گفت: این ایستگاه در تقاطع خیابان مهران و بزرگراه شهید چراغی واقع شده و دارای 2 خروجی شمالی و جنوبی است.

وی افزود: خروجی شمالی این ایستگاه فردا (دوشنبه) افتتاح خواهد شد و خروجی جنوبی این ایستگاه که در منطقه 19 واقع شده در حال احداث است که در سه ماهه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.

زلفی با بیان اینکه زیربنای این ایستگاه 11 هزار متر مربع است عنوان کرد: در این ایستگاه 82 هزار مترمکعب خاکبرداری شده و سه هزار تن میلگرد و 23 هزار مترمکعب بتن در ساخت آن به کار رفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 19 طول ادامه داد: پنج ایستگاه از خط سه مترو شامل ایستگاه های قلعه مرغی، شهرک شریعتی، عبدل آباد، زمزم و آزادگان در منطقه 19 قرار دارد.

خط سه مترو تهران با طول 36 کیلومترمربع طولانی ترین خط مترو در خاورمیانه است که از ایستگاه شهرک قائم در شمال تهران، آغاز و تا آزادگان ادامه دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    3 17
    زنده باد ژنرال كه يك ايستكاه قلعه نويي به اسمشه
    • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      6 1
      اسم ايستگاه قلعه مرغيه نه قندلي
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    6 0
    چرا این خط با خط 2 تقاطع نداره؟
    • حسام A1 ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      5 3
      چون خط 2 در تقاطع ولیعصر با امام خمینی ایستگاه ندارد و اییستگاه دانشگاه امام علی 200 متر با خیابان ولیعصر فاصله دارد که البته این یک خطای فاحش در زمان طراحی خط 2 بوده است.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
      7 0
      مشكل اين نبود،ميشد مثل تقاطع خط 4 و 5 در ايستگاه ارم سبز با يك راهرو دو خط را به هم وصل كرد،دليلش اين بود كه خط بايد تا خرداد 92 افتتاح ميشد
  • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    8 0
    با تشکر از شهرداری تهران لطفا فاصله حرکت قطارها در خط 3 مترو کمتر شود در حال حاضر فاصله حرکت قطارها هر 15 دقیقه است که باعث شلوغی و ازدحام فراوان در این خط شده است
  • بی نام DE ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    14 0
    واحد طول کیلومتر مربع نیستا