ایسنا نوشت:

تاریخچه شکل‌گیری ایده فیلمنامه سینمایی “بادیگارد” هجدهمین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا که این‌روزها گمانه‌زنی‌های متعددی درباره آن صورت می‌گیرد به اواخر دهه ۸۰ باز می‌گردد.

در جدیدترین اطلاعات رسمی که از این فیلم منتشر شده است، فیلمنامه‌ای که امروز در سال ۱۳۹۴ و به زودی مقابل دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا خواهد رفت، ماحصل یک تلاش حدوداً ۵ ساله مطالعه و تحقیق و نگارش حاتمی‌کیا بر اساس یک دغدغه و طرح شخصی است.

طبق اعلام سایت رسمی فیلم بادیگارد؛ «حاتمی‌کیا در طی این سال‌ها برای به ثمر رسیدن این طرح و تبدیل آن به فیلمنامه دلخواه خود با دقت و وسواس‌های مرسوم و شناخته‌شده‌ ابراهیم حاتمی‌کیا که همگان از آن مطلعند، به صورت شخصی دست به تحقیقات جامع و گسترده‌ای زده و با افراد گوناگون از طیف‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و همچنین کارشناسان فنی ذی‌ربط به گفت‌وگو نشسته است. امری که نه تنها برای ابراهیم‌ حاتمی‌کیا که البته به سخت‌گیری در این حوزه معروف است که در ارتباط با نگارش هر فیلمنامه‌ای توسط هر فیلمنامه‌نویسی به شدت متداول و ضمناً ضروری است.

نگارش نسخه اولیه فیلمنامه “بادیگارد” پس از طی این مراحل و جمع‌آوری تحقیقات صورت گرفته و البته پس از درآمیخته‌شدن با دلمشغولی‌های شخصی فیلمنامه‌نویس و عبور از صافی ذهن وی، بی‌آنکه الزاماً محصور در شنیده‌ها و در بند تحقیقات و گفت و گوهای صورت‌ گرفته باشد در اواخر سال گذشته به پایان رسیده است.

در بهار سال جاری این فیلمنامه با توجه به مساعدبودن شرایط تولید فیلم مجدداً بازنویسی شده و هم‌اکنون نسخه نهایی فیلمنامه آماده است تا در برابر دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا تصویر گردد.»

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =