در راستای تسهیل و ترویج فرزندآوری و تحکیم مبانی خانواده و بنا به دستور وزیر بهداشت برای هر زایمان و به ازای هر فرزند متخصصین خانم ، 4 ماه به عنوان خدمت دوره تعهد آنان محاسبه می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، متخصصین متعهد عام یا خاص می توانند مطابق مصوبه سال 92 از مرخصی زایمان با رعایت مقررات مربوطه استفاده کنند. 

براساس دستور وزیر بهداشت که به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است، چهار ماه از مدت مرخصی زایمان موضوع  این بند به عنوان خدمت دوره تعهد کلیه متخصصین عام یا خاص ( اعم از هیئت علمی و غیر هیئت علمی) قابل محاسبه است.

همچنین مادرانی که سن فرزند آن ها در تاریخ ابلاغ بخشنامه به 9 ماهگی نرسیده است می توانند از این دستورالعمل استفاده نمایند و مدت مرخصی آنان تا 9 ماهگی نوزاد قابل محاسبه در دوره تعهد است.

 کاهش ساعات کار دوره شیردهی مطابق قوانین مصوب شامل تمام متخصصین متعهد است.

بر این اساس در بخشنامه وزارت بهداشت آمده است: در هر زایمان به ازا هر فرزند مدت چهار ماه از مرخصی زایمان به عنوان خدمت دوره تعهد کلیه متخصصین عام یا خاص ( اعم از هیئت علمی و غیر هیئت علمی) قابل محاسبه است.

میزان استفاده از تسهیلات در سقف های تعیین شده به درخواست افراد مشمول قابل تغییر است.

احتساب دوران سربازی پزشکان متخصص در سنوات تعهدات نیروی انسانی(ضریب k)

همچنین براساس ابلاغ وزارت بهداشت مدت خدمت نظام وظیفه فارغ التحصیلان مقاطع دستیاری وتخصصی که خدمت سربازی خود را در حرفه پزشکی گذرانده اند به عنوان خدمت طرح نیروی انسانی محاسبه شده و تعهدات ضریب کا آنان به میزان نیم برابر مدت تحصیل محاسبه می شود.

نظر به ضرورت تسریع در فرآیند مدیریت نیروی انسانی بیمارستانی و تخصصی و در راستای رفع پاره ای از ابهامات موجود در نحوه محاسبه تعهدات ضریب کای متعهدین مقاطع تخصصی و نیز به منظور همسان سازی و رعایت عدالت در انجام خدمات قانونی بین آن دسته از مشمولانی که خدمت سربازی خود را قبل و یا بعد از دوره دستیاری می گذرانند، با پیگیری وزیر بهداشت تصمیماتی در خصوص تسریع در فرآیند مدیریت نیروی انسانی بیمارستانی و تخصصی اتخاذ شد.

بر این اساس مقرر شد، تعهدات ضریب کای آن دسته از مشمولین ماده 3 قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان مصوب سال 1375 مجلس شورای اسلامی که خدمت سربازی خود را پس از فراغت از تحصیل در مقطع دستیاری مطابق قانون به انجام می رسانند به میزان نیم برابر طول دوره تحصیل تعیین گردد.

همچنین مدت خدمت نظام وظیفه فارغ التحصیلان مقاطع تخصصی نیز که خدمت سربازی خود را در حرفه پزشکی گذرانده اند به عنوان خدمت طرح نیروی انسانی محاسبه شده و تعهدات ضریب کا آنان به میزان نیم برابر مدت تحصیل محاسبه می شود.

گفتنی است در این جلسه رئیس مرکز امور هیئت علمی معاونت آموزشی، رئیس گروه نیروی انسانی بیمارستانی و تخصصی دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان، قائم مقام دفتر مدیریت منابع انسانی معاونت توسعه مدیریت و منابع، سرپرست دفتر امور حقوقی معاونت حقوقی و امور مجلس، قائم مقام حوزه وزراتی و مدیرکل حوزه وزارتی حضور داشتند و در نهایت این موضوع به تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 15
    وزیر پزشکان و نه پرستارن و بهیاران و بیمارن
  • سینا A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    3 14
    خوشم میاد از این وزیر بهداشت شدیدا هوای هم شغلی هاشو داره .بیچاره مردم
    • آرش A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      15 2
      چه ربطی به مردم داده؟ نه ، تو رو بخدا بگو ببینم اصلا این وسط چه ربطی به مردم داره...کم پشت سر پزشکان مزخرف بگید
  • بدون نام ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    8 2
    بهتره اول حقوق رزيدنت هاي بيچاره كه با ماهي هشتصد هزار تومن به سختي زندگي ميكنند رو بالا ببريد و بخشنامه اي بديد كه زن و شوهر هاي پزشك در دو شهر متفاوت طرح نگزرونند.. پزشك ها هم دلشون ميخواد بچه داشته باشند اما اين قوانين و تعهد هاي شما نميزاره
  • omid IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    7 3
    با سلام، میخواستم بپرسم قانون کاهش مدت طرح متخصصین فقط خاص خانمهاست یا شامل آقایان نیز میشود؟ با تشکر