برند حلال پیوستگی فرهنگ و اقتصاد است و به ضرس قاطع می توان اعلام نمود که این برند تنها نشانی است که هم جنبه فرهنگی اصیل دارد وهم جنبه اقتصادی بی بدیل.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو،  بهروز جنت رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: وقتی دو میلیارد انسان نسبت به یک موضوع همگرایی ایدئولوژیک واعتقادی داشته باشند پشتوانه عظیمی برای آن ایجاد می شود که غیر قابل تصور است.

او ادامه داد: دومیلیارد مسلمان از آمریکا گرفته تا پاکستان و نیوزیلند و قطر و حتی کشورهای اروپایی به راحتی و با رغبت کامل با موضوع برند حلال ارتباط برقرار می کنند وهمین موضوع موجب ایجاد مزیدهای اقتصادی ای می شود که هیچ برندی درخود شاهد نبوده است.

او با یادآوری خاطره جلسه ای که با حضور یکی از مسئولان فائو در کشور برگزارشده بود گفت: این فرد که در ایتالیا زندگی می کرد ومسیحی هم بود بیان می کرد با وجود محدودیتهایی که در کشورهای غیر مسلمان وجود دارد همیشه از محصولات حلال استفاده می کند دلیلش را پرسیدم به نکته جالی اشاره کرد او معتقد بود محصولات حلال علاوه بر رعایت معیارها و ضوابط بهداشتی مزیت بالاتری را هم در بر می گیرد و آنهم قوانین و ضوابط خداست که از فطرت بر می خیزد و هیچ محدودیت اعم از جغرافیایی، سیاسی وحتی اجتماعی نمی تواند، مختلش کند.

رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری بر فراورده های حلال نوعی مهندسی فرهنگی هم به حساب می اید به مقاله ای اشاره کرد که راجع به یکی از نمایندگان صاحب تفکرات صهیونیستی سوئیس مطالعه کرده بود.

او گفت: این نماینده طرحی را به مجلس برد که مسلمانان اجازه نداشته باشند برای مساجدشان مناره که به نوعی سنبل و نمادی اسلامی محسوب می شود بسازند و البته توانست خواست خود را هم به کرسی بنشاند در همان زمان یکی از روستاهای این کشور به عنوان اولین مرکز حلال کشور سوئیس انتخاب شده بود و محصولات حلال عرضه می کرد یکی از روزنامه نگاران با قلمی تند به آن نماینده تاخته بود که شما سواد نداری که فقط مسجد را نماد مسلمانی می دانی هر فروشگاه حلالی که در نقطه از کشور ما تاسیس می شود نمادی از اسلام است که دارد رخ عیان می کند.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو به تدوین قوانین حلال با الهام از فقه شیعه هم پرداخت و گفت: ضروری است ممیزانی که برای ارزیابی کارخانه ها مراجعه می کنند توانایی انطباق قوانین را با تولیدات داشته باشند الان بحث فقط روی غذای حلال نیست، دارو و مواد آرایشی و بهداشتی و خیلی حوزه های دیگر نیز در این بخش پتانسیلهای خوبی دارند.

 جنت عنوان کرد: همین کپسولهایی که پزشکان تجویز می کنند پوسته اش از جنس ژلاتینی است که اگر از خوک تهیه شود حرام و اگر از گاو باشد حلال تلقی می شود حتی کالاهای آرایشی و بهداشتی در خصوص مباحث حلال جایگاه ویژه ای دارند شاید خانم مسلمانی در یکی از اقصی نقاط عالم نخواهد از کرمی استفاده کند که بواسطه آن محصولی حرام جذب بدنش شود آیا بازار این حق انتخاب را به او می دهد و اگر خیر نقش تولیدات در این خصوص چیست آیا غیر از این است که به بوسیله کالاهای حلال می توان توسعه تجارت داد.

او یکی دیگر از مزیدهای کشور ایران را نسبت به کشورهای دیگر مسلمان بودن 99 درصدی تولید کنندگان آن دانست و گفت: کشوری مانند مالزی که در حوزه حلال معرفه است از این پتانسیل در حدود 45 درصد بهره مند است.

رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو  گفت: نقش آفرینی بازار محصولات حلال از نظر ایجاد اشتغال نکته مهمی است که می تواند مورد توجه ارگانهای متولی کار و صنعت قرار بگیردباشد قطعا گروه بسیاری از تحصیلکردگان صنایع غذایی و دارویی می توانند نقش بسزایی در چرخه این اقتصاد- فرهنگ تاثیرگذار داشته باشند.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    3 27
    عزیزم حرام یعنی خوراکی که ضررش از سودش بیشتر باشه. حالا به نظرت پوسته یک دارو ضررش بیشتر از سودشه که به حلال و حرومش فک می کنی؟
  • خ A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم منفی.