روایتی از ضعف فردی یکی از موفق ترین تجار جهانی / مدیر مدرسه به من گفت یا میلیونر می شوی یا زندانی

هنگامی که اوضاع خوب پیش نمی رود و یا احساس می کنید که ایرادی دارید، معمولا بهترین زمان برای تبدیل نکات منفی به مثبت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داستان موفقیت صاحبان کسب و کارها سرشار از روایت هایی خواندنی و چه بسا آموزنده است. متن زیر که توسط ریچارد برانسون، موسس و مدیر شرکت ویرجین، نوشته شده نشان می دهد که برخی اوقات ضعف های فردی چگونه می توانند برخی اوقات به توسعه یک کسب و کار کمک کنند:

هنگامی که اوضاع خوب پیش نمی رود و یا احساس می کنید که ایرادی دارید، معمولا بهترین زمان برای تبدیل نکات منفی به مثبت است. من این را زمانی متوجه شدم که با مشکل خوانش پریشی مواجه بودم. خوانش پریشی یک ناتوانی در یادگیری است که بر توان خواندن فرد تاثیر می گذارد.

من زمانی که تنها 16 سال سن داشتم مدرسه را ترک کردم که بخشی از دلیل آن به مشکل خوانش پریشی باز می گشت. من هرگز نمی توانستم دروس را دنبال کنم و به همین خاطر آن ها به نظرم کسل کننده می آمدند. معلم من گمان می کرد که من تنبل هستم چرا که در آن زمان مردم اطلاعات زیادی در مورد خوانش پریشی نداشتند. در یکی از آخرین روزهایم در مدرسه، مدیر مدرسه به من گفت که من یا بالاخره سر از زندان در می آورم و یا اینکه میلیونر می شوم. این یک پیش بینی شگفت انگیز بود.

حقیقت این است که شیوه تفکر من از زمان کودکی متفاوت از همکلاسی هایم به نظر می رسید. در دوران نوجوانی، من به شدت بر روی راه اندازی کسب و کار تمرکز کرده بود. هنگام ترک مدرسه، من همه توان خود را به خرج دادم تا یک مجله دانش آموزی که مدیرش بودم را در سطح کشور منتشر و آن را به بنگاهی سودده تبدیل کنم.

طی سال های زندگی، شیوه نگرش متفاوت به من کمک کرد تا شرکت ویرجین را تاسیس کنم و آن را به موفقیت برسانم. خوانش پریشی من به راهنمایی برای تعامل شرکت با مشتری ها تبدیل شد. هر زمان که قرار بود آگهی جدیدی منتشر شود، من حتما باید آن را می دیدم و از طراح آگهی می خواستم تا هر چه در آن نوشته شده را با صدای بلند بخواند. من تا امروز همچنان بر تبلیغات شرکت نظارت می کند و به همین دلیل شرکت ویرجین در تبلیغات خود از زبانی ساده و سرراست استفاده می کند. بانک ما، یعنی شرکت ویرجین مانی (Virgin Money) در مورد "خدمات مالی" صحبت نمی کند بلکه از ساختن بانکی بهتر برای همه سخن می گوید. همین سرراست بودن به دیگر برندهای ما نیز توسعه یافته است. برای سال ها من شرکت ویرجین را مدیریت کردم بدون اینکه تفاوت بین سود خالص و ناخالص را بدانم. اگرچه شاید این موضوع یک ضعف به حساب بیاید اما خوانش پریشی من در این مورد باعث شد تا مجبور شوم به دیگران اعتماد کنم و در نتیجه جایگاه کار تیمی در شرکت ارتقا یابد. به همین خاطر است که می گویم برخی از ضعف ها می توانند به نقاط قوت فرد تبدیل شوند و او را به موفقیت برسانند. افراد موفق و مشهوری مانند توماس ادیسون و هنری فورد نیز دچار خوانش پریشی بودند و حتی گفته می شود که آلبرت انیشتین نیز با مشکلاتی در یادگیری مواجه بود. البته فراموش نکنید برای غلبه بر چالش هایی که با آن ها مواجهید، باید به اندازه کافی شجاع باشید تا تفاوت های خود با دیگران را بپذیرید. 

 نویسنده: ریچارد برانسون، موسس شرکت ویرجین

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    28 2
    حالا اگر توی مملکت ما بود یا معتاد شده بود یا دزد و قاچاقچی
  • بی نام IS ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    17 1
    حرفا حرف حسابه .اما جناب ریچارد اگه تو اقتصاد ما میخواست تنفس بکنه تا حالا ویرجینش رو هم از دست داده بود
    • بی نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
      8 2
      به نکته انحرافی خوبی اشاره کردی
  • ممد A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    10 3
    ویرجین یعنی باکره
  • بانام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    5 4
    در دوران نوجوانی، من به شدت بر روی راه اندازی کسب و کار تمرکز کرده بود. من تا امروز همچنان بر تبلیغات شرکت نظارت می کند و... این جمله ها درست نوشته شده اند عایا؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    9 1
    اگه تو ایران بودی شک نکن از زندان اوین سردر میاوردی....
  • بی نام A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    7 1
    الان اگه من بودم اون یکی پیشگوییش از آب در میومد
  • رشیدی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    13 4
    من لیسانس گرفتم ولی سرکار نرفتم یه مغازه زدم ولی تورم کمرمو شکسته عملاً هرچی هزینه کردم داره خرج خودشو درمیاره و من یه بهانه دارم بزنم بیرون خدایش شهر ما ته دنیاس گرماش 120 درجس گرد خاک داره ولی بدی هوا برا ما حساب نمی کنن ماهی هفتاد هشتاد تومن پول برقمون میشه ولی مارو با شمال کشور ... از اونجا خبر ندارم شاید بدی هوا بروشون حساب کنن شهر می خواد منطقه ویژه اقتصادی شایعه و تورم کمرمونو شکسته هرچی کارم هست دوربریای نماینده شهرمون قبضه کردن اینجا اخر دنیاست "مهران"